up למעלה
חלבי אתר יצרני החלב - מועצת החלב
English

מועצת החלב בארוע שבועות בבית הנשיא

ברכת מיכל קראוס – מנכ"לית מועצת החלב בארוע שבועות בבית הנשיא 2.6.14

כבוד נשיא המדינה מר שמעון פרס, חברי השותפים לענף החלב, רפתני ישראל, חקלאים יקרים.
בראשית דברי אני רוצה אדוני הנישא להודות לך בשם ענף החלב ועם ישראל כולו על כהונתך כנשיא מדינת ישראל ב-7 השנים האחרונות. אני יודעת שמילים רבות  נאמרו ונכתבו על תרומתך לעם ולמדינה. מילים אלו שלי יוצאות מעומק הלב, לעמוד כאן היום בבית הנשיא בעודך מכהן בתפקיד זוהי זכות עבורי וזוהי זכות עבורנו לחלוק עמך רגעים אלו של חג השבועות.
היום אנחנו חוגגים את חג החקלאים, חג הבאת הביכורים הוא חג החלב. אדוני הנשיא הרפתנים של היום הם לא רק חלוצים של התיישבות הרפתנים הם חלוצים של טכנולוגיה, של מדע וקידמה. ענף החלב הוא ענף שמוביל את החקלאות בישראל ובעולם כולו: ענף טכנולוגי אדיר ממדים וידע, ענף שלא מפסיק להתחדש ולצמוח.
היום יותר מתמיד אנחנו צריכים לראות עצמנו כחוד החנית של הציונות המתחדשת וענף החלב הוא פניה היפות של החברה הישראלית. יש לנו סיבות רבות להיות גאים בקהילה הגדולה הזאת שמייצרת חלב איכותי וכן חד משמעית חלב בריא!
הטיפול המסור והאיכותי שהרפתנים נותנים לפרות הביא לכך שהפרה הישראלית היא שיאנית עולמית בתנובת חלב – 12,000 ליטר בממוצע לשנה. יש הקפדה יתרה על רווחת הפרות בישראל: מרחב מחייה גדול, אוורור, קירור מיזוג, מזון ושתייה בהרכב תזונתי עשיר המתוכנן על ידי תזונאים, פיקוח וטרינרי ע"י אנשי מקצוע.
תעשיית החלב היא סמל ודוגמה לאיכות ללא פשרות ולחדשנות.
הנתונים מדברים בעד עצמם:
• סל מוצרי החלב בישראל מכיל מעל 1000 מוצרים שונים
• 810 רפתות במושבים ובקיבוצים בעיקר בנגב והגליל.
• 3,000 רפתנים שמייצרים, 1.4 מיליארד ליטר חלב בשנה

כל זה איננו מובן מאליו – זאת תוצאה של מחויבות אדירה –
24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה בחמסין ובקרה בבוץ ובשמש הקופחת. זהו המקום להכיר ולהוקיר תודה לכל רפתני ישראל לכל החקלאים והעובדים בענף החלב.
ולסיום – אני יודעת שמנוחה משעממת אותך ולכן אני רוצה להציע לך משרה במכון החליבה של כפר הנוער בן שמן או אולי בדיר של קיבוץ אלומות מקומות שאותם אתה מכיר וזוכר בוודאי לטובה!
בברכת חג שמח
 

צלום: מיכל פתאל