up למעלה
חלבי אתר יצרני החלב - מועצת החלב
English

כנס יצרנים באגרומשוב – הרשת והרפת החברתית 11.6.14

מנכ"לית מועצת החלב: לא נסכים ליבוא מוצרים ממדינות אשר מסבסדות את ייצור החלב
 
"לא נסכים ליבוא מוצרים ממדינות אשר מסבסדות את ייצור החלב", כך אמרה מיכל קראוס מנכ"לית מועצת החלב בכנס יצרנים שהתקיים ביום רביעי 11.6.14 במסגרת תערוכת אגרומשוב בגני התערוכה תל אביב. בכנס השתתפו ד"ר תניב רופא יו"ר מועצת החלב, אביתר דותן מזכ"ל התאחדות מגדלי, איציק שניידר סמנכ"ל מועצת החלב, ד"ר בני שריר מהחקלאית, ד"ר גבי עדין ממשרד החקלאות ואלעד תמיר ממושב היוגב וכ-120 רפתנים.
קראוס הוסיפה כי החלב הישראלי נודע באיכותו הגבוהה. ואמרה "לא ניתן לייבא מוצרים באיכות פחותה מהחלב הישראלי". דבריה נאמרו על רקע ההסכמות עליהן הגיעו מועצת החלב, התאחדות מגדלי בקר ומשרדי החקלאות והאוצר באשר לפתיחת מתווה לוקר. במסגרת ההסכמות הוחלט על הורדת מכס על ייבוא הגבינות הקשות ל-0%  ועל הקמת ועדה בין-משרדית  שתקדם תקינה למוצרי חלב מיובאים ותמנע הצפת השוק במוצרים נחותים.
"כיום נמצאת על סדר יומנו השאלה כיצד לגרום לצרכן להעדיף תוצרת ישראלית על פני יבוא על מנת לשמור על הענף", אמרה קראוס.
קראוס סקרה את האתגרים והאיומים הצפויים לענף החלב בשנים הקרובות ואמרה "שמירה על יציבות הענף היא האתגר הגדול ביותר וכל השותפים בענף צריכים להתאחד לצורך מטרה זו. "דור ההמשך הוא אחד הנושאים המרכזיים להבטחת יציבות ועתיד הענף. מועצת החלב  יחד עם התאחדות מגדלי בקר ומשרד החקלאות מתכוונים לשים דגש על הנושא על מנת לטפח את דור ההמשך לשמר המשכיות הענף".
לדברי קראוס, בעשור האחרון עלה ייצור החלב בכ-25%. היקף ייצור החלב מעבר לתכנון (מכסות) ועל כן להערכת קראוס לא תהיינה העלאת מכסות בשנת 2015
בהמשך הכנס ניתנה הרצאה מקצועית של עומר נוביץ ממושב מרחביה שסיפר את "האמת שלו" כרפתן חדש.
לאחריו האזנו להרצאתו של ד"ר משה משעלי שעסקה בתדמית הרפתן והנוקד במדיה החברתית.

צלם: יוסי מלול