up למעלה
חלבי אתר יצרני החלב - מועצת החלב
English

התמונות הזוכות בתחרות "רפתן אוהב פרות? אוהב!"

התמונות הזוכות בתחרות "רפתן אוהב פרות? אוהב!"

 

"מיכל מתפנקת על ליאור" – משפחת מיצרי, ניצני עוז

 

 

 

סיפורה של הפרה זהבה – עמר נוביץ, רפתן גאה, מושב מרחביה

 

במסגרת תוכנית המתאר של מושב מרחביה, בנינו מצגת ושילבנו בה תמונות מחיי המושב. בוקר אחד בדיוק שסיימתי לחלוב חליבת בוקר, הופיעו במשקי מרכזת המשק מלווה בצלם מקצועי. התנצלתי שאני עדיין בסינר החליבה אך הצלם ענה שבדיוק כך הוא רוצה לצלם אותי.

כשנגשנו למלאכת הצילום, הודיע לי הצלם שיש בעיה: הפרות התגודדו בצד המזרחי ולא ניתן לצלם תמונות איכותיות. עניתי לו שיש לי פרה שתמלא אחר כל בקשה שלי וכמובן ששמעתי גיחוך.

ברוב חשיבות ניגשתי לקבוצת הפרות ואמרתי לפרה 853 ששמה בישראל זהבה "רוצים לצלם אותנו ביחד, את מסכימה לבוא איתי?" והנה מתוך הקבוצה צעדנו יחדיו בגאון אני וזהבה לאורך סככת הרביצה, עד לטווח צילום משני האורחים המכובדים. עשינו סט צילומים ואז אמר לי הצלם שעכשיו הוא רוצה צילום מקרוב, ממש ליד העולים. עניתי לו כי לרדת לפס האכילה שעשוי בטון אינני יודע אם זהבה תסכים לשתף פעולה, כי הבטון חלק. בכל זאת ניגשתי אליה ואמרתי לה "מבקשים שנתקרב לעולים, מה דעתך?" שני ליטופים והיא אחרי ליד העולים.
הפעם לא שמעתי קריאת גיחוך אלא קריאת התפעלות. מתוצאות אותו בוקר כולכם מוזמנים להתרשם.

סיפורה של כלת הצילום הפרה זהבה 853

זהבה נולדה במשק נוביץ עמר במושב מרחביה בתאריך 20.07.2005.

זהבה היא לא הפרה המצטיינת של המשק אלא הפרה האהובה, זו שתמיד נותנת לי יחס חם ואוהב, זו שמתנהגת כמו חיית מחמד וזקוקה לליטוף ולמילה טובה,  והסיפור שלה נובע מאופיה.

זהבה  העניקה לי בהמלטה הראשונה את מיכל 899 (שגם היא בעלת אופי נוח.שתיהן לא תעלנה לבימת החליבה ללא ליטוף ובקשה).

כשהגיע העת להזריע בשנית את זהבה היא לא התעברה. עוד הזרעה ועוד בדיקת הריון שלילית, ציסטה מעצבנת, טיפול ושוב הזרעה ושוב דרישה ואני בליבי יודע שהזמן פועל לרעת שנינו, ובכל דרישה נוספת נשמתי פורחת. לעצמי אני אומר: "היא תקבל את כל ההזדמנויות. ככה זה עם פרה אהובה".

והנה באחד מימי שבת הקיציים בבוקר זהבה שוב דורשת, בפעם השתיים עשרה. עם כל האכזבה אני  קושר אותה למזריע. בצהרים ניגשתי לראות האם זהבה הוזרעה ושוחררה מהעול.המזריע המחליף ביקש שאתקשר אליו ואכן כך היה. בשיחה יעץ לי המזריע להזריק לה גונבריד בגלל ההיסטוריה שלה.

הפרות היו בצינון בחצר ההמתנה כולל זהבה, ואני בבגדי שבת.איך אני מזריק לה עכשיו? הרהרתי.החלטתי לנצל את אופיה המדהים. הכנתי מזרק עם גונבריד ונגשתי לגדר החיצונית של חצר ההמתנה.קראתי לה והיא באה, ליטפתי אותה בצוואר ובזמן  הזה הזרקתי לה,תוך התנצלות על חוסר הנוחיות.

ואכן הנס התרחש וזהבה התעברה והעניקה לי את גולדה 934.

כשהיגיע העת זהבה הוזרעה שוב והתעברה מהזרעה ראשונה.

מסתבר שהאהבה מנצחת עד עצם היום הזה.