up למעלה
חלבי אתר יצרני החלב - מועצת החלב
English

מחלבת ברקנית

מחלבה משפחתית קטנה המתמחה מזה 30 שנה בייצור גבינות צאן משובחות.
המחלבה פתוחה לקהל בסופי שבוע בלבד
• מחלבה משפחתית בבעלות אבינועם ומיכל ברקין. נוסדה ב – 1978 בכפר יחזקאל.
• עשרה עובדים.
• ייצור כ – 150 ק"ג גבינה ביום.
• 2000 דונם שטחי מרעה טבעי העומדים לרשות העדר כל השנה.
מחלבת ברקנית היא חיבור מיוחד של אדם עם נוף מולדתו: על הגבינות כולן מוחתם חותם הסקרנות האנושית, אהבת העשייה וההתמדה בצד נופי עמק חרוד, שטחי המרעה שבו ועונות השנה. המחלבה בחרה להתמחות בייצור גבינות צאן עשירות ומורכבות המאפשרות מתן ביטוי מלא לאיכויות החלב ואמנות הגבן.
גבינות ברקנית מיוצרות בתהליכי ייצור מסורתיים, שנלמדו במהלך ביקורים חוזרים ונשנים באיזורים שונים בצרפת. השילוב בין מסורת הגבינות הצרפתית, אופן העשייה המקומי וחומר הגלם הייחודי – הוא שילוב מפרה במיוחד, שבא לידי ביטוי בכל שלב ושלב בעשייה.
גבינות ברקנית מיוצרות כולן מחלב מלא, ללא זירוז תהליכים או התערבות בתהליכי הגיבון הטבעיים ותוך מתן כבוד לזמן הדרוש לכל גבינה להגיע להבשלה נכונה. תהליך הייצור כולו מאופיין ברמה מינימלית של מיכון ובמעקב אישי של כל גבינה : טעימת הגבן, הקפדה על תקופת הבחלה ארוכה דיה בתנאי לחות וטמפרטורה מתאימים ויציאה לשוק בדרגת בשלות רצוייה.
מתוך רצון אמית להבטיח איכות, אחידות ואמינות לאורך זמן, מחלבת ברקנית אחראית ומטפלת בכל היבטי הייצור של מוצריה החל בייצור החלב וכלה בשיווק הגבינות. כל בוקר לאחר החליבה יוצא עדר הצאן של ברקנית למרעה וכל ערב עם סיום העבודה חוזרות מכוניות החלוקה וצוות השיווק וההפצה.
יצירת קשר: כפר יחזקאל ד.נ. גלבוע 18925

טלפון – 04-6531431