up למעלה
חלבי אתר יצרני החלב - מועצת החלב
English

מחלבת חוות רום

המחלבה של חוות רום

המחלבה פועלת משנת 1996 באישור משרד הבריאות ומייצרת גבינות עיזים רכות, גבינות חצי-קשותחלב עיזים ויוגורט עיזים במגוון טעמים. לחוות רום יש ליין עשיר של מוצרי חלב עיזים אורגנים שהתפתח מראשית הקמת המחלבה, לצד ליין חדש של מוצרי חלב עיזים המיוצרים בתהליכים מסורתיים ושומרים על האיכות והטעם הידועים של חוות רום.

 עיזים שמחות

בחווה מתגוררות 200 עיזים שמחות. למה הן שמחות? הן מקבלות מאתנו את התנאים האידאליים למחיה – בכל יום הן יוצאות יחד עם רועה אל שטחי מרעה טבעי בחורש הירוק של הר כמון, לרשותם כ – 2,800 דונם המגודרים ב –8 חלקות. המרעה מבוצע על פי תכנית שנתית כך שבכל תקופה יש להן מספיק אוכל. למעשה רעיית העיזים מסייעת בדילול החורש הטבעי באופן מבוקר וכך תומכת באינטרס הלאומי של מניעת השריפות. מרחב המחייה של העיזים נרחב והן גדלות באופן הומאני (אנחנו לא מבצעים סירוס, חיתוך אוזניים, זנב, קרניים…).

 נעים בקצב של הטבע

בכל שנה אנחנו מתנצלים מראש בפני לקוחתנו הנאמנים ובתקופת האביב לא חולבים את העיזים. זו התקופה בה הן ממליטות והחלב שלהן מיועד לגדיים הרכים. אנחנו מכבדים את התקופה הרגישה הזו ומלווים אותה כל פעם בהשתאות.

הכלב הוא חברה הטוב של העז

את העדר שלנו מלווים ארבעה כלבים מסוג מרמני, אלו כלבי רועי צאן השומרים על העדר מכל משמר. לא מזמן נעדר מהחווה כלב ארבעה ימים תמימים. לאחר ארבעה ימים הוא חזר לחווה עייף ורעב בהליכה איטית, כשהתקרבנו ראינו שנמצאת איתו עז יחד עם גדי קטן. הסתבר שהעז המליטה במקום מרוחק מעט מהחווה והכלב שמר על העז והגדי מפני התנים והשועלים באזור עד שהעז התאוששה ויכלה לחזור אל החווה עם הרך הנולד.

משפחתי וחיות אחרות…

בחוות רום מגוון גדול של בעלי חיים ביניהם כבשים, תוכים, טווסים, תרנגולי הודו, יונים, פסיונים, חמור, חוטמן ועוד. בעלי החיים מכניסים עוד צבע, קול וחיים לחווה ומשלבים בין האהבה שלנו לבעלי חיים בכלל ובין הערך הטיפולי שיש להם עבור המתמודדים בחווה השיקומית.

ההולכים על שתיים

בחווה מתגוררת המשפחה שלנו, משפחת רום – עמית, ישא וילדינו אלמוג, נועם, עומר ויונתן. לעבודה מגיעים בכל יום מנהלת המחלבה, מנהל הדיר וכ- 10 עובדים חלקם שכנים מהיישוב הבדואי כמאנה. בכל בוקר מגיעה לחווה גם הסעה ובה כ- 30 מתמודדים העובדים בחווה השיקומית (מפעל מוגן) בחסות משרד הבריאות ומשרד הביטחון יחד עם מדריכים שיקומיים ועובדים סוציאליים.

בוסתן וגן ירק

בחווה בוסתן נפלא של עצי פרי ביניהם זיתים, משמשים, שזיפים, תאנים, רימונים ותותי עץ מהם אנו מכינים ריבות אורגניות. חלק מהתוספות ליוגורט בטעמים מגיעות גם הן מבוסתן החווה. בגן הירק שלנו גדלים כל סוגי הירקות ועשבי התיבול בערוגות מיוחדות שנבנו ב"שיטת לאזניה" על פי עקרונות הפארמה קאלצ'ר.

חיים מיחזור

חוות רום דוגלת בפעילות ירוקה וממחזרת. אחד הפרויקטים הפעילים בחווה היא נגריה למוצרי עץ ממוחזר. העץ מגיע אלינו מארגזים המשמשים לייבוא חומרי גלם של מפעלים בגליל. אנו מפרקים את הארגזים ויוצרים רהיטים מקסימים על פי דגם כמו ארונות, שולחנות, ספסלים, אדניות ועוד.

איפה שאנחנו יכולים אנחנו ממחזרים – למשל מי הגבינה של המחלבה מוחזרים לשתייה של העיזים במקום להגיע לביוב. פרויקט מחזור נוסף שמתהווה בימים אלו הוא שיתוף פעולה עם חברת סטארט אפ בו אנו ממחזרים את מי הגבינה לייצור גבינת ריקוטה. לצורך תפעול המחלבה אנו מפיקים מים חמים לתנור הסקה מזבל עיזים (אנרגיה חלופית). כמו כן אנו משתמשים בגזם מרוסק לחיפוי אזורים בחווה וכמובן לגן הירק ויש לנו חזון להפיק חשמל באמצעים ירוקים כגון רוח ושמש.

את מוצרי חוות רום ניתן להשיג בכל סניפי עדן טבע מרקט, ניצת הדובדבן, טבע קסטל, אניס

ורשימה ארוכה של חנויות טבע פרטיות, בתי קפה ובתי מלון.

יצירת קשר: 

הר כמון, טלפון: 04-9882476, 057-7295479

לאתר המחלבה – לחץ כאן