up למעלה
חלבי אתר יצרני החלב - מועצת החלב
English

מחלבת חלב עם הרוח

לב עם הרוח היא לא המחלבה הקלאסית שתעלה לכם בראש כשתחשבו על מחלבה. מדובר בעסק משפחתי, בו בני הזוג מגדלים את העיזים בצורה הומאנית, חולבים אותן ידנית בעצמם ומכינים מהחלב גבינות משובחות ואורגניות. 200 העיזים של מחלבת חלב עם הרוח יוצאות מדי יום לרעות בחורש הטבעי המקיף את החווה היושבת בראש הר השאבי בגליל המערבי, סמוך ליודפת. פעמיים ביום נחלבות העיזים, ידנית בלבד, והחלב המתקבל הוא אורגני לגמרי.

מאז 1996 מגדלים אמנון ודליה זלדשטיין את העיזים שלהם, חולבים אותן ומייצרים גבינות עיזים משובחות. הידע להכנת הגבינות נאסף על ידי אמנון בהרי סרדיניה, קורסיקה, פרובאנס וטוסקנה. כך נמהל ידע מסורתי עתיק בתנאים ארצישראליים והתוצאה היא גבינות בוטיק המשלבות את ניחוחות הגליל.

באופן הזה התפתחה קולקציית הגבינות של חלב עם הרוח כשהבסיס לכולן הוא גבינת הריקוטה הטרייה, ללא מלח, שטעימה ביותר ביום הכנתה, ממנה מיוצרות גבינות נוספות כמו גבינה קשה בעלה גפן, פחימה – קוביית גבינה עטופה פחם, גליל גבינה מגולגל בזעפרן, עיזבלה – גליל של גבינת עיזים אורגנית, גבינה צפתית קלילה וגם כזו שמנוקדת בקצח, קפרינו פלפל- גבינה בשלה שמכילה גרגרי פלפל שלמים, יוגורט עיזים סמיך הנשמר בבקבוק זכוכית, ולאחרונה גם מכינים במחלבה גלידה מחלב עיזים בתוספת נגיעה קטנה של סילאן.

חלב עם הרוח זו מחלבה משפחתית, חלוקת העבודה בין אמנון ודליה ברורה, אמנון הוא הגבן, הוא אמון על המחלבה ועל הכנת הגבינות, בעוד דליה מפקחת על הדיר ועל העיזים. בחנות המחלבה, הממוקמת במרכז הקניות הקטן והפסטורלי של יודפת, אפשר לטעום את כל הגבינות וגם להציץ דרך החלונות ולראות קצת מתהליך הכנת הגבינה או לשמוע מאמנון את סודות חלב עם הרוח, מחלבה קטנה ומטריפה.

לפרטים נוספים ולמקומות קסומים נוספים אפשר לפנות אל מיזם אוצרות הגליל של רעיה שטראוס בן-דרור שמקדם עסקים וכלכלה בתחום התיירות בגליל המערבי.

יצירת קשר: 

הר שאבי יודפת ד.נ. משגב 20180

טלפון: 050-5327387