חדשות מועצת החלב

  

27.4.2020

 

יום העצמאות בפתח, ולפניו יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. השנה בשונה משנים קודמות איננו עולים לבתי העלמין. כל אחד ואחת מתייחד לבדו.

אנחנו נמצאים בתהליך היציאה מהסגר בגין הקורונה, אולם אנחנו מבקשים כי הכללים ישמרו לפי כל ההנחיות. הקפדה על שמירת הגיינה, מרחק מאנשים, וכו' חשובה מאד. הבריאות חשובה יותר מהכל.

כמויות החלב המתקבלות במחלבות הן גבוהות ואי לכך מתבצע תהליך של ייבוש חלב. כמו כן המחלבות נערכות לחג השבועות על ידי הגדלת כמויות מלאי של מוצרי חלב.

בתקוה שלא יהיה סגר בחג השבועות ונוכל לחגוג את החג עם הרבה מוצרי חלב. חג שבועות – חג החלב הישראלי!!!

תקנות לשעת חרום: מצורף עדכון נוסף של התקנות לשעת חרום, שימו לב במיוחד לחלק האחרון המדבר על הוראות עד לתאריך 3.5.2020, לקריאה לחץ כאן

התפרצות הקורונה בעולם: לקריאה לחץ כאן

הצהרת ארגון החלב העולמי:  לקריאה לחץ כאן

עדכון הליך העברת מכסות חלב כבשים: בהתאם לתקנה 32ז(ו), היות ולא התקבלו בוועדת המכסות בקשות לקבלת סך המכסות להעברה בהליך זה, הרינו להודיע על הפחתת התמורה עבור מנת מכסה ב- 20 אגורות לליטר, התמורה המעודכנת הינה 90 אגורות לליטר חלב (בתוספת מע”מ).

לקריאה לחץ כאן

עדכון הליך העברת מכסות חלב עיזים: בהתאם לתקנה 32ז(ו), היות ולא התקבלו בוועדת המכסות בקשות לקבלת סך המכסות להעברה בהליך זה, הרינו להודיע על הפחתת התמורה עבור מנת מכסה ב- 20 אגורות לליטר,

התמורה המעודכנת הינה 1.3 ש”ח לליטר חלב (בתוספת מע”מ).

לקריאה לחץ כאן.

כנס מדעי הבקר והצאן: השנה המדינה מתמודדת עם אתגר בריאותי חברתי וכלכלי מורכב, אנו מאמינים באחדותנו וחוזקנו לעבור את התקופה הזו.

כולנו מכירים בחשיבות הכנס והרצון של כולנו להיפגש ,להתכנס ולקיים את הכנס במועדו המתוכנן בדצמבר 2020, בכפוף להוראות משרד הבריאות.
יחד עם זאת החששות ברורים ולכן לוועדה המארגנת של הכנס נראה שכרגע לא ניתן לקבל החלטה בשם הזהירות והאחריות, אך מכיוון שיש עדיין כ- 8 חודשים למועד הכנס, אנו אופטימיים.

קבענו להתכנס שוב במחצית חודש מאי לדיון מחודש ובהתאם למצב ולנסיבות נמשיך לעדכן.

בתקווה לימים בריאים ובטוחים.