חדשות מועצת החלב

  

23.4.2020

יצרנים ושותפים יקרים,

כפי שברור כבר לכל, הקורונה הולכת ללוות את חיינו עוד זמן מה. יחד עם זאת, אנחנו מתחילים לראות ניצנים של חזרה זהירה לפעילות.

זהו תהליך איטי, במהלכו נדרש להתאמות שונות הן במקומות העבודה והן בהתנהלות הפרטית.

החיים שיתקיימו לצד הקורונה יצריכו המשך הקפדה יתרה על היגיינה אישית, לצד שמירה על נהלי תברואה וניקיון גבוהים. לשמחתי נוכחנו לראות במהלך התקופה את ההקפדה היתרה של כל הענף על ההנחיות ואנו יודעים כי החלב שלנו הוא האיכותי ביותר, והטוב ביותר.

לאחרונה הממשלה הכינה צווים לשעת חרום, עד ה-15.7.2020, לאשר ייבוא של תוצרת חקלאית בתחומים שונים, ביניהם גם מכסות חלב עמיד בהיקף של 50 מיליון ליטר, ו-5,000 טון של גבינות קשות.

אנו הוכחנו לכל אורך התקופה האחרונה עד כמה חשובה החקלאות הישראלית בביטחון המזון של ישראל. בתחום החלב, עמדנו באתגרים גדולים של חגים ומועדים לצד הביקושים הגוברים כתוצאה מהקורונה, אולם לצערי יש עדיין כאלה שלא מבינים זאת. בשל הדברים, פנינו באופן בהול לשר האוצר ואנו נמשיך להאבק בנושא עד שהרעיון הזה יגנז.

השבוע אנו מציינים את ראשיתו של חודש הרמדאן, ברצוני לברך את חברינו בחברה הערבית בברכת 'רמדאן כרים' ולאחל להם חג שמח מכולנו

מכסות חלב 2020:  הבהרה: אין כל שינוי במכסות החלב שהוקצו ליצרנים לשנת 2020. אנו מנחים את היצרנים שלא לנקוט בכל צעד לשינוי תכנית הייצור כפי שתוכננה בהתאם למכסות שהוקצו לכל יצרן אלא אם תינתן הודעה מפורשת אחרת של ועדת המכסות.

הערכות משקים לקיץ: 10 הכללים לעבור את הקיץ בשלום. לקריאה לחץ כאן

מניעת שריפות: אנו ממליצים על פעולות מתבקשות למניעת שריפות:

צמחיית שדות גבוהה כרגע בעקבות שנת הגשמים הברוכה שעלולה להפוך לפוטנציאל שריפות גבוה.

קיימת מורכבות גדולה בפינוי ישובים עם אוכלוסיה מבודדת קורונה שיבושים צפויים בתפקוד תחנות הכיבוי בשל בידודי קורונה.

במקרה של שריפה, יש ספק רב אם נוכל קבלת סיוע בין לאומי כפי שהיה באירועים הקודמים.

פעולות מניעה – פעלו ליצירת אזורי חיץ טיפול מבוקר בעשביה ובחומרים מתלקחים . עלות יצירת אזורי חיץ, נמוכה עשרות מונים מנזקי השריפות.