חדשות מועצת החלב

  

9.5.16


פסח, עדכון לאחר החג – גם השנה, למרות כמויות החלב הגדולות הצלחנו, תודות לשיתוף פעולה חוצה מחלבות, לתכנון המוקדם ושיתוף הפעולה עם המשקים לעבור את ימי חג הפסח מבלי לשפוך חלב, וזאת למרות העליה הגדולה בכמות החלב (דומה לכמויות בשנת 2014).
תודה גדולה למנהלי התפעול במחלבות ובמיוחד ליחיאל ניזרי מתנובה שניהל את המבצע המורכב משלבי התיכנון המוקדם ועד לקליטת החלב במתקני הייבוש בתאום ותזמון
ראויים לכל שבח.

תוספות מכסת חלב בקר – להזכירכם תוספת המכסה לשנת 2016 עודכנה ונשלחה בדואר. לנוחיותכם ניתן לראות את המכסה המעודכנת במערכת היצרנים באתר חלבי, לחץ כאן.

תגובה לכתבה בעתון "הארץ" – בשבוע שעבר התפרסמו בעיתון "הארץ" שתי כתבות במסווה של "תחקיר" על מועצת החלב; זוהי תגובת המועצה:
מועצת החלב דוחה את האמור בכתבות.
המועצה מסדירה את ענף החלב בארץ לפי חוק. חמישה נציגי ממשלה, בהם גם נציג משרד הבריאות, חברים בדירקטוריון המועצה שבראשו עומד נציג הממשלה. החוק מטיל על מועצת החלב לפעול לעידוד צריכת החלב מטעם מדינת ישראל.
המועצה אינה מכתיבה תכנים רפואיים או מדעיים, כל החומרים שמפרסמת מועצת החלב ופעילות ההסברה שהיא מבצעת, מבוססי מדע, מדויקים, מקצועיים ונשענים על המלצות ארגוני הבריאות המובילים בעולם. כל שימוש שנעשה על ידי בעלי מקצוע בפרסומים של מועצת החלב אין בהם דבר מלבד עדות על איכות החומרים המדעיים מטעמה.
פגישות עבודה עם משרדי ממשלה מתקיימות בשגרה לרבות עם משרד הבריאות. המלצת משרד הבריאות לצריכת 2-3 מוצרי חלב נקבעה כבר לפני שנים. מועצת החלב פועלת בהתאם להמלצה זו. כאשר ניתנת חסות מטעם מועצת החלב, המועצה מקפידה על פרסום מתן החסות כך שהיא גלויה לכל המשתתפים. כל פעולות המועצה נעשות בהתאם לחוק ובשקיפות מלאה״.     
                                 

בפרוס עלינו יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל, אנו מרכינים ראש לזכר הנופלים במלחמות ישראל ובפעולות האיבה בארץ ובעולם. ליבנו עם משפחות הנופלים ביום זה.

כל שנה אנו עושים את המעבר החד והקשה בין יום הזכרון ליום העצמאות.
מועצת החלב מאחלת לכל בית ישראל, לענף החלב ולעוסקים בו  חג עצמאות שמח
ענף החלב ימשיך להוות גאווה גדולה וסמל לשיתוף פעולה בין חקלאות, תעשייה וציונות.