חדשות מועצת החלב

  

8.6.15


פגישה עם שר החקלאות ח"כ אורי אריאל – בשבוע שעבר נפגשה הנהלת מועצת החלב עם שר החקלאות אורי אריאל ומנכ"ל המשרד הנכנס. בפגישה השתתפו גם המנכ"ל היוצא, יו"ר מועצת החלב ואנשי מקצוע מהמשרד. הצגנו בפני השר את ענף החלב, מועצת החלב ואת הנושאים המרכזיים שעל סדר היום של ענף החלב. מספר נקודות מרכזיות שעלו בדיון עם השר הן: מלאי אבקת חלב לשעת חרום, התארגנות ענף החלב לשעת חרום, מכסות חדשות, צריכת חלב לנפש בישראל לעומת העולם וכמובן נושאים נוספים. השר נענה לבקשתנו לצאת לסיור ברפתות ובדירים.

הליך ניוד רבעוני – לפניכם המידע על הליך ניוד רבעוני מספר 5 להעברת מכסות חלב בקר. שימו לב היטב להנחיות ולמועדים הקובעים. לפרטים לחץ כאן למידע נוסף ולטפסים לחץ כאן

אירוח משלחת מהפרלמנט הגרמני – בשבוע שעבר ביקרה במועצת החלב משלחת של שבעה חברים מהבונדסטאג הגרמני – בית הנבחרים. השבעה הם חברים בוועדת המזון והחקלאות של הבונדסטאג. האורחים קיבלו הרצאה מפיה של מנכ"לית המועצה והתקיים דיון על ההבדלים בגידול בעלי חיים בין ישראל וגרמניה, כמו גם על הטעמים השונים בצריכת מוצרי חלב. גרמניה מתמודדת השנה עם ביטול התכנון והמכסות, ומשבר עולמי במחירי החלב. מחיר החלב בגרמניה הוא הנמוך ביותר שידעה המדינה הזו בשנים האחרונות.
חשוב לעקוב וללמוד מהשלכות של ביטול התכנון באירופה ובעיקר על השפעתו על המשק המשפחתי.


סיכום תרגיל "נקודת מפנה 15" – בשבוע שעבר התקיים בישראל תרגיל "נקודת מפנה 15". מועצת החלב השתתפה בתרגיל ונתנה מענה לבעיות שהועלו מהמחוזות השונים של משרד החקלאות. הנושאים שטופלו במסגרת התרגיל: הוראה על פינוי ישובים, פגיעה ישירה במחלוב, מים, כוח אדם, טיפול בפגיעה בפרות, רשימות מורשים להובלת בקר.
משנה לשנה מתחדדות הדילמות הקיימות בנושא ההגנה על משקי החי והמודעות לצורך לשמור על משק החלב גם בשעת חירום מתגברת. בכל תרגיל שכזה הנקודה המרכזית במוכנות המשק הבודד היא היכולת לאגור מים בעת חרום. אנו מודים לכל המשתתפים בתרגיל ופועלים ללמוד את המשמעויות השונות של הנושאים שתורגלו.

מועדי כנסים אזוריים לסיכום כלכלי של שנת 2014 – הכנסים האזוריים להצגת הסיכומים הכלכליים מתחילים השבוע, כאשר המפגש הראשון יתקיים בגרנות ביום רביעי 10.6, ביום ראשון 21.6 יתקיים המפגש במשקי עמק יזרעאל וביום שלישי 23.6 יתקיים המפגש של משקי הדרום בנתיב הל"ה.

הזמנה לתערוכת אגרומשוב 23-24 ביוני – אנו שמחים להזמינך לבקר בדוכן שלנו בתערוכה ולהתכבד בשייק פירות חלבי. לידיעתכם, הכניסה ללא תשלום ומותנית בהרשמה מוקדמת מראש. לפרטים לחץ כאן להרשמה לחץ כאן והזן את קוד ההטבה 2525. לתשומת לבכם, בעת ביצוע ההרשמה יש לרשום בכל פעם משתתף אחד.
לפרטים נוספים ניתן לפנות למשוב בטלפון
08-6273838 או באמצעות דואר אלקטרוני info@mashov.net

פגישה במטה כחול לבן – אתמול נפגשה מנכ"לית המועצה וצוות הסברה של המועצה עם מטה כחול לבן במשרד הכלכלה. בפגישה נדון שיתוף הפעולה בין מטה כחול לבן לבין מועצת החלב במטרה לקדם את מוצרי החלב מתוצרת מקומית במסגרת מיתוג החלב הישראלי.