חדשות מועצת החלב

  

7.7.15


מפגש יצרנים בגרנות
– מחר, יום רביעי יתקיים מפגש יצרנים בגרנות בארגון מועצת החלב, אליו מוזמנים רפתנים מהאזור.
המפגש יעסוק בעתיד ענף החלב ובשאלות המרכזיות שעל סדר היום וישתתפו בו: מיכל קראוס-מנכ"לית מועצת החלב, אביתר דותן-מזכ"ל התאחדות מגדלי בקר, אריק שור-מנכ"ל תנובה, אברהם הראל-מנהל איכות וקשרי יצרנים במאל"ה וסא"ל שי פרוכטמן קצין מודיעין במילואים שידבר על מזרח תיכון לאן והאיומים על העורף.

כנס רפתני יח"מ – השבוע התקיים בקיבוץ כיסופים הכנס השנתי של רפתני יח"מ בהשתתפות רפתנים רבים מהאזור, בינהם גם רפתנים מהמגזר המשפחתי.  שמיל בלוורמן רכז האזור פתח את הכנס, אחריו ניתנו הרצאות של: איציק שניידר – סמנכ"ל מועצת החלב, אביתר דותן – מזכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, רחל בורושק – כלכלנית התאחדות חקלאי ישראל וגיורא פוין, מנהל שרשרת הספקה בתנובה. תודה לשמיל רכז ההתארגנות על הכנס המוצלח ולראובן מרכז הרפת על האירוח.

סיור ברמת הגולן – בשבוע שעבר התקיים סיור של הנהלת המועצה ברמת הגולן אשר נפגשה עם הנהלת מחלבת רמת הגולן. בהמשך התקיימו פגישות עם רפתנים בישובים: כנף, רפת רומ"ח (רמת מגשימים ומחניים), אבני איתן, אליעד, גשור וגבעת יואב.
הנושאים העיקריים שעלו מהדיונים הם: הירידה במחיר המטרה, עתיד הענף, השחיקה ברווחיות ומתן העדפה להשארת מכסות החלב באזור.
תודה לסרגיו פלשים ורמי פיש רכזי ההתארגנות שתאמו והתלוו אלינו לאורך היום.

תג אוזן חדש לסימון בקר
– משרד החקלאות, מועצת החלב והתאחדות מגדלי בקר סיכמו לצאת למהלך של שדרוג יכולת העקיבה באמצעות תגי אוזן מתקדמים. הסיכום היה כי לא תושת כל תוספת עלות על המגדלים ופערי המחירים ימומנו מהכספים שהועמדו לענף במסגרת הסכם היבוא. תגים אלו ישפרו את תהליכי העבודה במשקים וייקלו על השירותים הוטרינריים. לקריאת מכתבו של מנהל השירותים הוטרינריים לחץ כאן פרטים נוספים ניתן למצוא באתר השירותים הוטרינריים.