חדשות מועצת החלב

  

7.10.15


סיכום חגי תשרי תשע"ו
– אנו נמצאים לאחר חגי תשרי ושמחים לעדכן ולציין בסיפוק ובהערכה רבה כי אף ליטר חלב אחד לא נישפך!!!
מופע חגי תשרי השנה, שחלו בסמיכות לשבת וחוסר בימי קליטה וייצור, הציבו בפנינו אתגר מורכב. תודה לרפתנים, למובילים, לעובדי המחלבות ולמנהלי התפעול במחלבות אשר עמלו סביב השעון.
שיתוף הפעולה המוצלח אינו מובן מאליו והוא בהחלט אחד מאבני היסוד אשר תרמו וימשיכו לתרום בעתיד ליכולת של הענף כולו להתמודד במצבים חריגים.
תודה מיוחדת ליחיאל ניזרי מתנובה אשר ריכז את המבצע, משלב התחזיות לאורך כל שלבי הביצוע בצורה מקצועית תוך שיתוף פעולה מלא והתחשבות בצרכים המשתנים.
למרות מספר ימי העבודה המצומצם בין החגים נמשכו הייצור והשיווק של מוצרי החלב. אנו גאים על כך שלא חסרו מוצרי חלב לציבור, להוציא מחסור נקודתי בגבינת קוט'ג, שגם הוא נבע מתהליך הייצור של 40 שעות וחיי מדף קצרים. שוב הוכחנו לציבור הישראלי את חשיבות התכנון בענף מרכזי כמו ענף החלב.

כנס יצרנים בפרזון – לפני חג הסוכות התקיים כנס יצרנים במושב פרזון, בכנס השתתפו כ-100 יצרנים מאזור התענ"כים והוא תואם על רקע הירידה ברווחיות של הרפתות הקטנות במשק המשפחתי. בכנס השתתפו: מזכ"ל תנועת המושבים – מאיר צור, מנכ"ל התאחדות מגדלי בקר – אביתר דותן, סמנכ"ל מועצת החלב – איציק שניידר ותותי בלוך רכז התארגנות המושבים במשקי עמק יזרעאל. בכנס הועלו טענות קשות על השחיקה ברווחיות וחוסר היכולת של המשקים הקטנים לגדול. סוכם על הקמת צוות ׍ שותף להתאחדות ולמועצה בכוונה לבנות תוכנית סיוע נקודתית לרפתות המשפחתיות באזור התענ"כים.

הזמנה לכנס השנתי של מדעי הבקר לחלב – אנו שמחים להודיעכם כי נפתחה ההרשמה לכנס השנתי של מדעי הבקר לחלב שיתקיים ב-24-26 בנובמבר במלון רמדה בירושלים. מוזמנים לבצע הרשמה מוקדמת ומוזלת עד ה-24.10.15. לפרטים והרשמה לחץ כאן
 
הזמנה לקורס ניהול עדר בקר לחלב ברפת המשפחתית – אנו שמחים להזמין את ציבור הרפתנים לקחת חלק בקורס המסובסד ע"י מועצת החלב ומתוכנן להיפתח ב-3.12.15. המקדימים להרשם עד לתאריך 3.11.15 יהנו מהנחה לפרטים לחץ כאן