חדשות מועצת החלב

  

5.10.16


סיכום ראש השנה תשע"ז – אנו שמחים לעדכן כי עברנו את ראש השנה מבלי לשפוך חלב. למרות המורכבות הלוגיסטית והאילוצים התפעוליים ועל אף כמות החלב הגדולה (כ-1.3 מליון ליטר יותר מראש השנה אשתקד) תודות לתכנון מוקדם ושיתוף פעולה בין כל המחלבות, המובילים ויצרני החלב הצלחנו לעמוד במשימה. תודה מיוחדת למנהלי התפעול במחלבות שניהלו את קבלת החלב כמו מבצע צבאי מתוכנן לפרטי פרטים. תודה מיוחדת ליחיאל ניזרי מתנובה אשר פיקד על המבצע הזה.
נמשיך במאמץ המשותף גם בחגים הקרובים, כאשר השיא צפוי להיות בסיום חג סוכות הראשון, בו צפויה כמות שיא של חלב על רקע מספר מצומצם של ימי ייצור ועליה במלאים במחלבות.
כמו בראש השנה היצרנים מתבקשים להתעדכן במועדי האיסוף ולהמשיך ולגלות גמישות.

סיכום הליך הגרלת מכסות חלב ליצרנים חדשים 2016 – סיימנו בשבוע שעבר את הליך הגרלת מכסות החלב ליצרנים חדשים מתוספת המכסה לשנת 2016. במסגרת ההקצאה הוקצו מכסות חדשות לפי הפרוט הבא:
ארבעה יצרנים חדשים במגזר השיתופי בישובים חניתה, כרמי קטיף, שדה בוקר, ושדה נחום.
ארבעה יצרנים חדשים במגזר המיעוטים בישובים טמרה, כפר טורעאן, ערערה וכאבול.
ל-16 יצרנים חדשים במשק המשפחתי אשר מתגוררים בישובים הבאים: אבני איתן, באר מילכה, כמהין, נווה, נטור, צופר, קדש ברנע ושרונה.
מנכל"ית מועצת החלב אמרה כי זהו יום משמעותי לענף כולו אשר מצרף 24 יצרנים ויישובים חדשים לשורותיו. הדבר מלמד על הרצון של לא מעט חקלאים אשר רוצים לעסוק בענף בהיותו ענף מאתגר ובעל פוטנציאל רב.

מחיר מטרה לרבעון האחרון של השנה – השבוע חתם מנכ"ל משרד החקלאות על מחיר החלב בשער המשק לרבעון האחרון של שנת 2016. המחיר יישאר ללא שינוי מהרבעון הקודם ויעמוד על 1.8566 ₪. מר בן אליהו קיבל את המלצת ועדת היישום שהמליצה להשאיר את המחיר ללא שינוי למרות שלפי החשבון היה צורך להוריד את המחיר ב-4.5 א"ג וזאת בשל הצפי לעליה במחיר ברבעון הראשון של 2017. בנוסף סוכם כי מחיר חלב עיזים לחודש אוקטובר יישאר ללא שינוי.