חדשות מועצת החלב

  

 4.7.17

 

סיכום מכירות חג השבועות – השנה חל חג השבועות בסוף חודש מאי. עפ"י נתוני חברת "סטורנקסט" האוספת נתונים מהשוק הקמעונאי הרי שברוב הקטגוריות בשוק החלב ומוצריו נרשמה צמיחה ביחס למכירות בתקופת חג השבועות אשתקד.

להלן שעורי הצמיחה במונחים כמותיים:

קטגוריה                     מכירות בשבועות 2017 לעומת שבועות 2016

גבינות צהובות              107%

גבינות מלוחות              104%

גבינות מיוחדות             109%

גבינות לבנות                    100%

גבינות שמנת             118%

שמנת מתוקה               105%

 

סך המכירות בשוק הקמעונאי בשבוע שלפני החג בו מתבצעות הקניות לקראת החג היו בכ-60% יותר מהמכירות בשבוע ממוצע. אנו מסכמים חג חלב שמח במיוחד ומוצלח לענף שממשיך לצמוח ולגדול.

 

מחירי רבעון יולי-ספטמבר – מחיר המטרה לחלב בשער המשק התפרסם בתחילת השבוע. המחיר לחלב בקר עלה ב-3.4 א"ג לליטר שנובעת בעיקר מעליה בשכר הממוצע במשק וירידה מהפדיון לבשר. להחלטות הוועדה והמחירים לחץ כאן

 

סיכוני סייבר – לאור העובדה שלאחרונה אנו עדים לגידול חד במקרים של איבוד מידע והפרעה לעבודת המחשבים עקב חדירת תוכנות זדוניות למחשבים, ולאור החשיבות של שמירה על מידע ושיתוף נתונים בין כל מערכות הענף מצאנו לנכון להביא לידיעתכם את המלצות מחלקת המחשוב של המועצה בנושא.

לא ניתן למנוע לחלוטין את החדירות אולם ניתן להקטין את הסיכון על-ידי ביצוע מספר פעולות פשוטות כמו: הדרכת המשתמשים לזהירות בקריאת מיילים, יש לוודא שהמייל נשלח ממקור מוכר או ממקור שצפ וי לשלוח לארגון מיילים, יש להימנע מללחוץ על קישורים שנשלחים עם המייל, יש לעדכן תדיר את מערכת ההפעלה, חובה להתקין אנטי וירוס ולבצע גיבויים באופן תדיר על כל המידע שחשוב לשמור.

 

לאכול נכון גם בחופש הגדול – אז איך נמענים מחטיפים לא בריאים ומספקים לילד אוכל מזין? בכתבה המצורפת תוכלו למצוא מידע ורעיונות לחטיף ביתי ובריא מאת איתמר ישועה – דיאטן קליני ויועץ למועצת החלב לקריאה לחץ כאן