חדשות מועצת החלב

  

30.8.15



תערוכת אקספו – בסוף שבוע שעבר נאם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בביתן הישראלי בתערוכת אקספו 2015 שהתקיימה במילנו שבאיטליה ועוסקת בטכנולוגיות חקלאות ומזון. בנאומו אמר בין היתר:
"ישראל והציונות הפכו לכוח אדיר בפיתוח החקלאות, בהשקיה, בשימור מים והיכולת גם למחזר מים. אנחנו מובילים את העולם בהיקפים אדירים בייצור חלב, אצלנו הפרה הכי מניבה בעולם. זו לא פרה הולנדית ולא פרה צרפתית, זו פרה ישראלית, פרה ממוחשבת."

לאור הדברים לעיל, אנו מצפים שממשלת ישראל תגבה את דברי ראש הממשלה גם במעשים, בהחלטות ובתמיכה בענף החלב ובחקלאים. על הענף למלא עוד שנים רבות את תפקידו המרכזי באספקת חלב איכותי לציבור בישראל ושמירה על מיקומו כמוביל בידע ובטכנולוגיה העולמיים.

תנובת חלב עקב עומסי החום – ממוצע תנובת החלב לנחלבת עלה בשבוע האחרון והוא גבוה יותר מהממוצע בשנת 2014, זאת  על אף עומסי החום הכבדים.
להערכת ד"ר גבי עדין מנהל המחלקה לבקר בשה"מ שבמשרד החקלאות ההקפדה על שיגרת הצינון היא זו שתורמת לשמירה והעלאת תנובת החלב. עדיין צפויים לנו שבועות של עומסי חום ולכן אנו חוזרים ומבקשים להמשיך בשגרת הצינון.

ביקור במושב פטיש – ביום שלישי (25.8.15) התקיים מפגש של צוות המועצה עם רפתני מושב פטיש.
בפגישה שהתקיימה לבקשת ליאל דודיאן השתתפו רוב הרפתנים של המושב. מטעם המועצה השתתפו הסמנכ"ל איציק שניידר, דורית אשכנזי מנהלת מחלקת התכנון, דנה מיניס מדריכת מאל"ה ומיטל קריספיל ממחלקת התכנון במועצה. כמו כן השתתף בפגישה יו"ר שולחן החלב המושבי זיו מטלון. הפגישה עסקה בנושאים שעל סדר היום של הענף לרבות תכנון 2015/16, שיווק, הסברה ומדיניות מחיר המטרה. השיחה הייתה עניינית ומעניינת. תודה לליאל על הארגון. נשמח להתארח בישובים נוספים בתאום עם שולה או נטלי מזכירות המועצה.