חדשות מועצת החלב

  

כנס יצרנים בגילת – ביום שני, ערב ראש השנה, התקיים במועדון במושב גילת מפגש יצרנים של המועצה האזורית מרחבים. בכנס השתתפו: מיכל קראוס מנכ"לית מועצת החלב, סמנכ"ל המועצה איציק שניידר, רחל בורשק כלכלנית התאחדות חקלאי ישראל, שחר אור גבע מהתאחדות מגדלי בקר, לירון תמיר כלכלן המועצה, דורית אשכנזי מנהלת מחלקת תכנון וטל ליטמן דוברת המועצה. הכנס עסק בעיקרו: במדיניות חלב עודף
לשנת 2015, מחיר המטרה ונושאים נוספים שעל סדר היום.
תודה ליוני דמרי מגילת על ארגון הכנס והזמנת הרפתנים.

מחיר המטרה – ערב החג חתם מנכ"ל משרד החקלאות על מחיר החלב בשער המשק לרבעון האחרון של שנת 2014. מחיר המטרה לחלב בקר גולמי הינו 2.188 ש"ח לליטר והוא משקף ירידה של 10.03 א"ג לליטר חלב, שנובעת בעיקר מירידה במחירי המזונות המרוכזים כפי שמשתקף במדד תערובות בקר שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

כנס מדעי הבקר באשקלון – אנו מזכירים כי הכנס השנתי למדעי הבקר יתקיים השנה באשקלון בתאריכם 29-30/10; המעוניינים לזכות בהנחה מוזמנים לבצע הרשמה מוקדמת באמצעות קישור זה. כמו כן ניתן לשלם עבור ההשתתפות, כמו בכל שנה, דרך חברת "שיאון".

החלפת תגי אוזן לבקר – אתמול (28.9) התקיימה פגישה נוספת עם מנהל השירותים הוטרינריים ד"ר נדב גלאון. בפגישה סוכם בין השאר כי במהלך שנת 2015 יוחלפו בהדרגה כל תגי האוזן של הבקר בישראל לתגים מפלסטיק שיאפשרו קריאה בעין פיזית ואלקטרונית של מספרי האוזן ויתממשקו באופן אוטומטי עם מערכות הניהול של נעה ושל "ראש בקר". מועצת החלב תומכת במהלך ומקדמת אותו יחד עם משרד החקלאות וארגוני המגדלים. התגים החדשים יקלו על המגדלים ויאפשרו מעקב טוב ופשוט יותר אחר הבקר.