חדשות מועצת החלב

  

27.5.2020

שנתון 2019:  אנו שמחים להעביר לעיונכם את שנתון מועצת החלב לשנת 2019 . מאמץ רב הושקע בהכנת השנתון ובאיסוף כל המידע. תודה לכל העוסקים בהכנת החוברת.

לקריאה לחץ כאן

מפגש יצרנים:  השבוע קיימנו (באמצעות הזום) מפגש משותף של רכזי התארגנויות ויצרנים מכל הארץ, כולל יצרני חלב צאן. המפגש עסק בנושאים הבוערים של הענף – בג"צ חמאה, מנגנון קביעת מחיר מטרה, השפעות השרב על תנובת החלב, בריאות העדר ובריאות העטין, ועוד. אני מזמינה את  היצרנים להצטרף למפגש הבא שיהיה בעוד 3 שבועות. הודעה מסודרת על תאריך המפגש נעביר בהמשך.

השפעת השרב: הסתיים גל החום הנורא שהיה בשבוע שעבר. יש ירידה ממוצעת של 2 ליטר לפרה/ליום בתנובה. לשמחתנו תנובת החלב כבר מתאוששת ומתחילה לעלות. כיוון שאנחנו בשיא תקופת קבלת החלב, ההשפעה של הקטנת התנובה היא על ייצור מלאי אבקה. אין חוסר בחלב. השוק עדיין צריך הרבה שומן.

חג שבועות: חג הביכורים, חג מתן תורה וחג החלב! בכל העולם נחוג חג החלב כל שנה בתאריך 1.6 וגם אנחנו כאן בישראל חוגגים את החג הנהדר הזה. קיימנו 2 ארועים מרכזיים של הענף. הראשון היה בבית ספר חקלאי מאיר שפיה בא הושקה שדולת החקלאות בכנסת. בארוע השתתפו ח"כ רם בן ברק, ח"כ עוזי דיין וח"כ אופיר סופר. הארוע השני התקיים במחלבת יעקבס בכפר הרואה בהשתתפות נשיא המדינה ושר החקלאות. עקב הנחיות משרד הבריאות היקף המשתתפים בכל ארוע הוא מאד מצומצם. בתקווה שבשנה הבאה נוכל לארגן ארוע רב משתתפים.

קרדיט – מארק ניימן לע"מ

"וחג שבועות תעשה לך, ביכורי קציר חיטים…"