חדשות מועצת החלב

  

 25.4.17

 

הקצאת תוספת מכסה מיוחדת ליצרנים שמעסיקים במשקם בנים ממשיכים – באתר מועצת החלב פורסם קול קורא ליצרנים שמעסיקים ‏במשקם את ‏בנם, ביתם או בני זוגם. יש למלא את הטפסים ולהעביר לועדת המכסות עד לתאריך 30.5.17 לפרטים לחץ כאן

 

סיכום חג הפסח – כפי שצפינו כמויות החלב המיוצרות במשקים היו גבוהות דבר שיחד עם סמיכות החגים לימי השבת יצר עומס גדול על המחלבות ומתקני הייבוש. לצערנו, בהתאם לתכנון נאלצנו להתמודד עם כמות גדולה של גלישת חלב. בסיכום החג נאלצנו לשפוך 5.1 מליון ליטר חלב מתוכם הפרדנו את השומן 50% מהחלב. אנו מודים ליצרנים, למובילים, למחלבות ולכל מי שעזר בהתמודדות עם המבצע הלוגיסטי המורכב. אנו עדין בכמות גדולה של חלב ועבודה מלאה של מתקני הייבוש. 

 

חג השבועות – חג השבועות בפתח, ויחול ב-30-31 במאי בימים שלישי ורביעי, עובדה שתביא שוב לכמויות גבוהות של חלב. אנו מבקשים מהיצרנים להיערך בהתאם מבחינת יכולת אחסון החלב ובדיקה מקדמית של מערכות השטיפה והקירור במיכלים. כמו כן אנו ממליצים להתעדכן במועדי האיסוף ולגלות גמישות.

 

פנייה לשיתוף במידע – לפני כשנתיים הוקמה במשרד החקלאות היחידה למדיניות רגולציה, במסגרת מהלך ממשלתי כולל להתמודדות עם רגולציה ממשלתית המעכבת פעילות עסקית בישראל. 

תפקיד היחידה הוא לסייע לרגולטורים לשפר את הרגולציה ביחידות הכפופות למשרד החקלאות, לצמצם את הבירוקרטיה, ולהתאים את הדרישות למקובל בעולם, תוך שמירה על האינטרס הציבורי.

השנה מתעסקת היחידה, בין השאר, בתחום של מכסות חלב ולצורך כך עתידה לקיים סיורים ופגישות עם גורמים שונים הקשורים לענף החלב.

הנכם מוזמנים לפנות למחלקת רגו לציה, לאיל לשם, בדוא"ל:  EyalLe@moag.gov.il, אם ברצונכם לשתף במידע רלוונטי או לתאם עמם פגישה.