חדשות מועצת החלב

  

24.8.16


"חום יולי אוגוסט" – תנובת החלב לפרה, 3 חליבות, 35.44 ליטר בממוצע, כאשר תנובת החלב לפרה בשנה שעברה עמדה על 34.1 ליטר. זה גידול של 1.3 ליטר לפרה.
נוסיף על זאת את הגידול במספר הפרות בעדר, שגדל משמעותית לעומת שנה שעברה והתוצאה היא שאנו כ-2 מיליון ליטר חלב יותר בשבוע!
מבחינת כמויות החלב הגולמי אין בעיה ואנו עומדים בתוכנית הייצור השנתית בהתאם לתכנון. באשר לפרסומים לפיהם לא יהיה חלב ומוצריו בחגי תשרי – כפי שפרסם משרד החקלאות, לא צפוי חוסר בחלב. יחד עם זאת בשל מופע החגים השנה ומספר מצומצם של ימי ייצור יתכן חוסר מסוים במוצרים שתהלכי הייצור שלהם דורשים מספר ימים רצופים כמו קוט'ג.
 
מחסור בחמאה – כפי שכבר דיווחנו בעבר, יש מחסור בחמאה תעשייתית, על אף שהתקבלו אישורים לייבא 700 טון חמאה תעשייתית כבר בסוף שנה שעברה. בימים אלו מתבצעת הקצאה נוספת של 700 טון חמאה לתעשייה. אנו נמצאים בקשר יומיומי עם המשרדים הנוגעים בדבר.

הערכות לחגי תשרי – מופע החגים בסמיכות לסופי שבוע יחד עם כמויות החלב הגדולות יוצרות אתגר תפעולי לא פשוט לכולנו אנו ממשכים בפגישות עם מנהלי התפעול של המחלבות מתוך כוונה להגיע לראש השנה מוכנים עם תוכניות הויסות והייצור במחלבות. כמו בכל שנה והשנה במיוחד אנו מזכירים למגדלים להתכונן מבעוד מועד, להתאים את כושר האחסון במכלי החלב לכמויות היצור ולוודא פעילות תקינה של מערכות הקירור ומערכות שטיפת המיכלים.

תוספת מכסה לשנת 2017 – אנו מעריכים כי בשנת 2017 תהיה תוספת מכסה ליצרנים קיימים וגם ליצרנים חדשים. לגבי כמות תוספת המכסה הנדרשת עדיין אין מספרים מדויקים אבל הערכתנו היא כי הגידול יהיה בין 2-3% לעומת שנת 2016. בזהירות רבה ניתן לומר כי גם בענפי הכבשים והעיזים תהייה תוספת מכסה בשנה הבאה.