חדשות מועצת החלב

  

 24.1.17


ביקור ברביבים– ביום שני השבוע התקיים מפגש של רפתני הנגב בקיבוץ רביבים. במפגש נכחו כ-70 משתתפים מכל האזור. ברפת רביבים נחנך מכון חליבה חדש, מכון קרוסלה של 60 עמדות מתוצרת "אפימילק". רפת רביבים עברה משבר קשה עם ארוע של מחלת הברוצלה שפגע בפרות רבות בעדר. כמו כן, במפגש הוצגו נושאים שוטפים של ענף החלב ע"י מנכ"לית המועצה, סמנכ"ל המועצה וסמנכ"ל התאחדות מגדלי בקר. הארוע היה בחסות "אפימילק" אשר הציגו חידושים בתחום מדי החליבה. לסיום המפגש, השרותים הוטרינרים הציגו נוהל עבודה חדש לגבי מילוי והעברת טפסים דרך תוכנת נעה. תודה לשמיל וערן על אירוח למופת ומפגש מאד מעניין.

ביקור בכפר סילבר – בשבוע שעבר, כחלק מהסיורים של הנהלת הענף התארחנו ברפת בבי"ס החקלאי כפר סילבר. דן פיין, מרכז הרפת החדש, הציג לנו את הרפת והתגאה בעיקר בעובדה, שברפת עובדים לאורך השבוע כ-80 תלמידים.

מחסור בחמאה – בשל המחסור המתמשך בחמאה, והצורך לעקוב באופן שוטף אחר הביקושים והמגמות, תתכנס בשבוע הבא ועדת תכנון של המועצה כדי לקבל עדכונים ולעדכן, אם יהיה צורך,את מדיניות התשלום.

אירועי חירום – בשבוע החולף טיפלנו בשני אירועי חרום ברפתות , אחד קשור בתקלה מתמשכת שלא אפשרה לחלוב את הפרות מספר שעות והשנייה קשורה למזון. אנו חוזרים ומזכירים למגדלים, להודיע למועצת החלב בהקדם האפשרי על כל אירוע חריג, כדי שנוכל להיערך למתן פתרונות, עדכון וטיפול מערכתי. בשעות הפעילות ניתן להתקשר למשרדי המועצה בטלפון 03-9564750, לאחר שעות הפעילות ניתן להתקשר לנייד של סמנכ"ל המועצה 052-7476633.

כנס רפתנים תנועת המושבים – בתאריכים 22-23 בפברואר יתקיים במלון השרון כנס רפתנים במגזר המושבי, שמאורגן על ידי תנועת המושבים. אתם מוזמנים להתרשם ולהירשם בקישור הבא

שולחן הבשר – ביום חמישי התכנס שולחן הבקר של המועצה. במסגרת הדיון הוצגו נתוני היבוא לשנת 2016 בה נרשם שיא ביבוא של בקר לישראל כ-240,000 ראש וביבוא של טלאים. ד"ר שמוליק פרידמן, הציג את תו האיכות החדש, שקובע כללים וסטנדרט אחיד לגידול בקר ומיתוגו וסוכם, כי מועצת החלב תקדם ותפיץ את תו האיכות במסגרת פעילות השולחן לקידום רווחת בעלי חיים ומיתוג הבשר הישראלי. אדריאנה שוחט הציגה למשתתפים את קמפיין קידום בשר בקר טרי ישראלי שהמועצה מקדמת מכספי הסכם הבשר, אשר זכה להצלחה בסקרים ובנתוני הצפייה.
למידע על הקמפיין לחצו כאן