חדשות מועצת החלב

  

23.11.15


הכנס השנתי למדעי הבקר– להזכירכם מחר יתקיים הכנס השנתי של מדעי הבקר. הכנס יפתח בשעה 09:30 במעמד מנכ"ל משרד החקלאות וראשי הענף.

ועדת תכנון – ועדת התכנון של מועצת החלב התכנסה ב-18 לנובמבר ודנה במדיניות התשלום הנדרשת, כדי להבטיח אספקה סדירה של חלב גולמי בהתאם לביקוש החזוי. התקבלו ההחלטות הבאות:
1. התמורה לחלב עודף, שייוצר בחודשים נובמבר ודצמבר 2015 תהייה כתמורה לחלב עודף שיוצר בחודשי הקיץ.
2. הגביה של 0.50 ש״ח לליטר עבור חריגה מיוחדת בחודשים ינואר-אפריל 2016, תהייה רק בגין ייצור מעבר לחריגה של 15% לתקופה (במקום 10%).
3. שאר רכיבי מדיניות התשלום לחלב מתוכנן ועודף, ללא שינוי ביחס להחלטה הקודמת.
4. ועדת התכנון ממליצה לשר החקלאות להגדיל את המכסה הארצית של חלב בקר ב-3% (כ-42 מיליון ליטרים). תוספת זו יחד עם הרחבת הרצועה לחלב עודף א׳ מ-2% ל-4%, תביא להערכתנו לתוספת ייצור של כ-50 מיליון ליטרים. התוספת הנדרשת לאבטחה סדירה בהתאם לביקוש, של חלב ורכיביו בכל עונות השנה.

התפרצות מחלת הפה והטלפים בישוב פסוטה בגליל העליון
– מחלת הפה והטלפים התפרצה בחזירים בחוות גידול הנמצאת בישוב פסוטה הממוקם מצפון מזרח לישוב מעלות תרשיחא. על האזור הוטל הסגר ע"י השו"ט ברדיוס של 10 ק"מ, אנא לתשומת לבכם המירבית במקרה של חשד להתפרצות המחלה, יש לפנות מידית לרופא המטפל וללשכה הוטרינרית האזורית. כמו כן, אנו מבקשים להגביר את פיקוח על כניסות של רכבים ואנשים למשקים ולהקפיד על סגירת המשקים ככל שניתן.