חדשות מועצת החלב

  

 21.11.16


כנס מדעי הבקר מחר יפתח במלון "רמדה" בירושלים כנס מדעי הבקר. בשעה 9:15 יחל הכנס באירוע פתיחה במעמד שר החקלאות ומובילי הענף, אנו מציעים להקדים ולהגיע לירושלים. למשתתפי הכנס שמורה חניה חופשית בחניון הלאום. מובטח כנס מוצלח במיוחד עם תערוכה גדולה מתמיד, עשרות הרצאות מקצועיות וערבי גיבוש וכיף. בחסות מחלבת "תנובה" נבלה בערב "אדיר" ובחסות מחלבת "שטראוס" ערב עם ירדנה ארזי והגיבעטרון. במהלך הכנס יתקיימו הרצאות העשרה של גיל חובב, פרופ' יוסי יסעור, אבי בניהו ואחרים.
לתוכנית הכנס ודף הנחיות למשתתף לחץ כאן

הליך ניוד רבעוני – ועדת המכסות החליטה על קיום הליך ניוד רבעוני. הכוונה לסיים את ההליך עד סוף השנה. באתר המועצה יופיעו הכללים והטפסים להשתתפות בהליך כקונים וכפורשים.

הסכם שיתוף פעולה עם רוסיה – בשבוע שעבר נחתם במשרד החקלאות הסכם על שיתוף פעולה עם ממשלת רוסיה בתחום משק החלב.  לבקשת השר ומנכ"ל משרד החקלאות מועצת החלב תסייע ותיקח חלק בצוותים המקצועיים. החתימה על ההסכם וההתמקדות בענף החלב מהווה הכרה ביכולות של ענף החלב הישראלי, מבחינתנו זוהי פלטפורמה לקידום החברות העוסקות בענף.

מדיניות חלב עודף 2017 – מועצת המנהלים של מועצת החלב אישרה ביום חמישי את מדיניות התשלום עבור חלב מעבר למכסה לשנת 2017. המדיניות דומה למדיניות של 2016 עם רצועה א' של 4% במקדמה לא מובטחת של 85% בחודשי החורף ו-95% בחודשי הקיץ. חלב עודף ב' יקבל מקדמה לא מובטחת של 40% בחודשי החורף ו-85% בחודשי הקיץ. לנוסח ההחלטה המלא לחץ כאן

תקציב מועצת החלב לשנת 2017 – בישיבת מועצת המנהלים אושר תקציב המועצה לשנת 2017.
התקציב דומה בהרכבו לתקציב 2016. התקציב ניבנה על בסיס הנחת עבודה של יצור חלב בכמות של ה-1.490 מיליארד ליטר, והוא יעמוד על כ-65 מליון שקל. התקציב יפורסם באתר המועצה לאחר אישורו כמתחייב על ידי שר החקלאות.

תשלום עבור שומן וחלבון – הועדה לבחינת יחס הרכיבים בחלב הגישה את ההמלצות שאושרו על-ידי מועצת המנהלים. הצורך בבנית יחס הרכיבים נוצר בשל הביקוש הגדל לשומן והצורך להתאים את הרכב החלב לביקושים. הוחלט להעמיד את יחס הרכיבים על 60% חלבון ו-40% שומן.
השינוי יבוצע בשני חלקים ב-1.1.17 יעמוד היחס על 62.50% חלבון ו-37.5% שומן וב-1.1.18, בהתאם לבחינת השינוי והחלטה של מועצת המנהלים יעמוד היחס על 60/40.