חדשות מועצת החלב

  

 20.2.17


עדכון מדיניות תשלום לחלב בקר גולמי בשנת 2017 – ביום חמישי האחרון (16.2.17), אישרה מועצת המנהלים של מועצת החלב את המלצת ועדת התכנון להרחיב את הרצועה לחלב עודף א' (חורף וקיץ ) ל-6%. הסיבות לעדכון המדיניות הן רמות המלאי הנמוכות של חומרי גלם חלביים ובעיקר חמאה תעשייתית והגידול הנמשך בביקוש לחלב ומוצריו. הרחבת הרצועה היא מתחילת השנה והמחלבות יעדכנו את חשבונות החלב העודף בהתאם. הרצועה מתייחסת למכסת 2017 גם לאחר שתעודכן ויוקצו תוספות המכסה.
 לפרטים נוספים לחץ כאן
 
 
סמינר המשק המשפחתי בענף החלב – בין הימים רביעי וחמישי השבוע (22-23.2.17) יתקיים סמינר בן יומיים בנושא "המשק המשפחתי בענף החלב" במלון השרון בהרצליה. הסמינר הופק בשיתוף תנועת המושבים, מועצת החלב והתאחדות מגדלי בקר. בסמינר יתקיימו פאנלים, הרצאות ושולחנות עגולים בנושאים בוערים: שפכים ואיכות הסביבה, תנובה לאן (הרצאה של אייל מליס), חיזוק המשק והמשפחתי והעברה בין דורית, פשיעה חקלאית, עיסוקים לא חקלאיים כמקור הכנסה ועוד.
אנו מצפים לראותכם ומאחלים למשתתפים סמינר מוצלח ופורה.
 
עדכון התפרצות מחלת פה וטלפיים ברפת ניר יצחק – לפני כעשרה ימים אבחנו השו"ט את מחלת הפה והטלפיים בבקר לחלב, ברפת קיבוץ ניר יצחק. בבירור נודע כי המחלה התפרצה בעדרי צאן ובקר ברצועת עזה, באזור רפיח, חאן יונס והעיר עזה לפני מספר שבועות, אך לא דווחה בזמן אמת כנהוג. עם התפרצות המחלה הוטל על רפת ניר יצחק סגר, מגבלות ואיסור תנועה של בקר כולל הובלת חלב למחלבה קולטת. במקביל, בוצעו חיסוני דחף לכל האזור הגובל עם רצועת עזה. מדיווחים עדכניים עולה כי המחלה נמצאת בנסיגה. מועצת החלב חוזרת ומדגישה כי מחלת הפה והטלפיים אינה מדבקת לבני אדם וכי על המגדלים להמשיך ולהגביר את נושא הבטיחות הביולוגית הכוללת בקרה על כניסת כלי רכב ובני אדם שאינם מורשים לאזור הרפת או הדיר.