חדשות מועצת החלב

  

2.11.15



ניטור משקים לברוצלה – בעקבות גילוי מחלת הברוצלה ברפת רביבים החליטה הנהלת מועצת החלב להכניס את בדיקת הברוצלה דרך מיכלי החלב כחלק מסל הבדיקות שמבצעת המועצה דרך מאל"ה. התחלנו בהליכים מזורזים לייבוא ערכות בדיקה. עם הגעת הערכות נתחיל לבדוק נגיעות משקים לברוצלה דרך מיכלי החלב לפי תוכנית ניטור שנתית. סדר הדיגום במשקים יקבע בהתאם למיפוי אזורי הסיכון. חשוב להדגיש שחיידק הברוצלה מושמד בפיסטור ולכן חשוב להמשיך ולהקפיד על צריכת מוצרי חלב ממחלבות מוכרות בלבד.

השפעת גלי החום – להלן הודעה שהעבירה הבוקר מועצת החלב לעיתונות: גלי החום החריגים מאוד של חודשי אוגוסט, ספטמבר ואוקטובר ממשיכים להשפיע על תנובת החלב של הפרות ומביאים לירידה מתמשכת של עד כארבעה ליטרים בממוצע לפרה נחלבת.
יצוין כי בתחילת חודש אוקטובר פרסם השרות המטאורולוגי כי חודש ספטמבר היה החם ביותר מבין כל המדידות שנערכו בחודש זה מאז ומעולם.
ד"ר שמוליק פרידמן, הוטרינר הראשי של מועצת החלב אומר כי "הבעיה העיקרית היא רצף ימי החום הקיצוני בחודשי הקיץ אשר גרם לירידה חדה בתנובה לנחלבת והקושי של הפרות לחזור לרמת הייצור הממוצעת. אינני זוכר השפעה ארוכה כזו של עקת חום מתמשכת על תנובת החלב".
יחד עם זאת, המחלבות ממשיכות בהערכות ומבצעות התאמות בתוכניות הייצור, וזאת בהמשך להתארגנותן בחגי תשרי האחרונים (וסמיכותם לסופי השבוע הארוכים), אך ייתכן מחסור של מספר מוצרים. מועצת החלב נמצאת בקשר יומיומי עם המחלבות והמגדלים כדי להבטיח אספקה סדירה של מוצרי חלב לחנויות ולסופרים.

כנס יצרני מחלבת רמת הגולן ומחלבת גד – בשבוע שעבר נערכו כנסי יצרנים של מחלבת "רמת הגולן" ומחלבת "גד". מחלבת רמת הגולן קיימה את הכנס במושב נוב ברמת הגולן בו השתתפו יצרני החלב ומנהלי ועובדי המחלבה. כמו כן כיבדו את הכנס בהשתתפותם מנכ"לי החקלאית, התאחדות מגדלי בקר ומנכ"לית מועצת החלב אשר ברכה את מחלבת רמת הגולן על הצמיחה המרשימה במהלך שנת 2015 ועל התוכניות להיות שחקן מרכזי גם בשוק היוגורטים. בערב יום חמישי התארחנו בכנס יצרני מחלבת "גד". עזרא כהן (מנכ"ל ובעלים) סיפר על חשיבות הקשר עם היצרנים ועל הצורך להתפתח ולחזק את ענף החלב בישראל.

הרשמה לכנס מדעי הבקר, תזכורת – ההרשמה לכנס שיתקיים בין התאריכים 24-26 בנובמבר בעיצומה, לפרטים לחץ כאן

הזמנה לקורס בטיחות החלב ויסודות הפיסטור במחלבות משק אנו מזכירים לכם שהחלה ההרשמה לקורס בטיחות החלב ויסודות הפיסטור במחלבות משק. הקורס יתקיים במשרדנו ויפתח ב-2.12.15 לפרטים והרשמה לחץ כאן