חדשות מועצת החלב

  

17.6.15


יום עיון לזכרו של ד"ר חיים שטורמן – במלאות 10 שנים לפטירתו של ד"ר חיים שטורמן שהיה וטרינר מוביל בחקלאית ובשיאון, התקיים יום העיון לזכרו במשכן לאמנות בעין חרוד. יום העיון אורגן על ידי התאחדות מגדלי בקר ושיאון. למפגש הוזמן נציג בכיר מהולנד שנתן הרצאה בנושא: הפסקת מדיניות המכסות באירופה – היערכות, מגמות והשפעה על ייצור החלב ועל הרפתנים.
מתוף דבריו אנו למדים כי מצב הרפתנים היום באירופה הוא בכי רע עקב התמוטטות המחירים. רק מדינות שיש בהן ארגון מוביל (נוסח מחלבה מרכזית) יצליחו לשרוד את המשבר ולשמר ענף חלב יעיל לאורך שנים.
לאחרונה אנו עוסקים רבות בלמידה של השפעות ביטול התכנון באירופה. עדיין אין אפשרות להסיק מסקנות חד משמעיות ונמשיך בתהליך הלמידה כך שנוכל להציג בפני מקבלי ההחלטות את התובנות שלנו.

משרד הבריאות – השבוע נפגשנו עם סגן שר הבריאות ח"כ הרב ליצמן לפגישת הכרות. אנו מברכים את חזרתו של ליצמן למשרד הבריאות ומקווים להידוק שיתוף הפעולה בינינו בעתיד. הרב ליצמן אמר כי הוא רואה חשיבות רבה בתזונה נכונה לכל האוכלוסיה ובתוך כך גם כמובן צריכת החלב ומוצריו.

נוהל תמיכה מינהלי להקמת מפעלי חלוץ לטיפול בשפכי רפתות – לפניכם המידע בנושא כפי שפורסם ע"י משרד החקלאות. הפרוייקט הינו פיילוט ראשוני לקראת קבלת החלטות בנושא, לקריאה לחץ כאן