חדשות מועצת החלב

  

15.8.16


"חום יולי-אוגוסט" – אנו ממשיכים לעקוב ולעדכן לגבי קבלת החלב במהלך חודשי הקיץ. ניראה כי אנו עוברים את הקיץ בצורה יחסית טובה. סך כמות החלב המתקבלת במחלבות גבוהה מהכמות בתקופה המקבילה אשתקד והיא תואמת את תחזית הייצור השנתית. מספר הפרות בעדר גם הוא גבוה יותר מאשר אשתקד. ייצור החלב לפי המודל יסתכם השנה ב-1.430 מיליארד ליטר. זוהי כמות חלב שנמצאת בחלק העליון של תחזית הייצור השנתית. בשלב זה אין שינוי במדיניות התשלום.

מחסור בחמאה – כפי שכבר דווחנו בעבר אנו נמצאים במחסור במלאי החמאה. מנכ"לית מועצת החלב העבירה השבוע הוראות למחלבות המווסתות בדבר הקצאת חמאה בין האשכולות בהתאם לנוהל הויסות והחלטות מועצת המנהלים, והוראות לגבי הקצאת חמאה בתוך האשכולות. להערכתנו המחסור ימשך עד סוף חודש ספטמבר, זאת בהנחה כי תהליך הקצאת מכסות ליבוא יפורסם כבר השבוע.

סיכומים כלכלים, עמק הירדן – השבוע התקיים במפעלים האזוריים בצמח מפגש להצגת הסיכומים הכלכליים השנתי של האזור. במפגש השתתפו מרכזי הרפתות של האזור. סטיבן רוזן משה"ם הציג את הסיכומים הכלכלים. אביתר דותן מנכ"ל התאחדות מגדלי בקר נתן סקירה על מצב הענף ולירון תמיר כלכלן מועצת החלב הרצה על מנגנון מחיר המטרה והמגמות בשוק החלב. עמק הירדן הוא האזור הגדול ביותר מבחינת מספר המשקים אשר מעבירים את הדוחות לניתוח הכלכלי.

מועדון הקצבים – במסגרת פעילות המועצה לקידום צריכת בשר בקר ישראלי טרי וכחלק משיתוף הפעולה עם אמב"ל אנו מקימים מחדש את "מועדון הקצבים". פעילות המועדון כוללת עריכת סיורים, משלוח חומרי מיתוג לאיטליזים ולקצביות, הוצאת עיתון אינטרנטי ופעולות נוספות לקהל המקצועי. במסגרת פעילות זו יתקיים בתחילת החודש הבא סיור לכ-30 קצבים ברמת הגולן ובעדרי המרעה.