חדשות מועצת החלב

  

14.8.17

 

תזכורת חשובה – צריכת חלב ומוצריו רק לאחר פסטור החלב – לפי הנחיות משרד הבריאות, חובה לצרוך חלב ומוצריו רק לאחר שעברו תהליך פסטור מבוקר. חלב בקר וצאן לא מפוסטר עלול להיות גורם סיכון להעברת מחלות כמו: ברוצלה, ליסטריה, לפטוספירוזיס, א. קולי ועוד. 

תהליכי הפסטור המבוקרים בטכנולוגיות מאד מתקדמות הינם הכלי החשוב ביותר בישום הבטיחות הביולוגית. 

החוק בישראל ומשרד הבריאות קובעים כי כל החלב המעובד במחלבה חייב לעבור פסטור, לכן כל המחלבות המורשות חייב ות לפסטר את החלב טרם עיבודו למוצר הסופי.   אין לשתות חלב ישירות מהרפת או מהדיר אלא לאחר הרתחה או פסטור. אין  לרכוש חלב ומוצריו בשווקים או במחלבות שאינן מוכרות ואינן מורשות. 

ונשמרתם על נפשותיכם !!!

חלב בריא ואיכותי חייב להיות גם חלב בטוח לשימוש, דהיינו, מפוסטר.

 

חום יולי-אוגוסט – אנחנו נמצאים כבר במחצית חודש אוגוסט ועל אף הקיץ הקשה לנו כבני-אדם, עבור הפרות זהו "קיץ קל". הטמפרטורות יורדות מתחת ל-25 מעלות בלילות ותנובת החלב לפרה אמנם פחתה אבל לא באופן קיצוני. התנובה הממוצעת לפרה בשלוש חליבות גבוהה ב-1.4 ק"ג ליום לעומת שנה שעברה! מכאן שאנו ממשיכים לקבל חלב בכמויות גדולות, וכל זה לפי התכנון המוקדם שנעשה. 

 

הערכות לשנת 2018 – ועדת תכנון בישיבתה היום, יום שני, 14.8.17 החליטה להמליץ לשר החקלאות על תוספת מכסה לשנת 2018 בהיקף של 60 מיליון ליטר ליצרנים קיימים. בשבוע הבא תתקיים פגישה עם שר החקלאות לקביעת היקפי המכסות.

 

הערכות לחגי תשרי – מנהלי התפעול מקיימים פגישות שוטפות על-מנת להערך לחגי תשרי בצורה המיטבית. כרגע מדובר על גלישת חלב בהיקפים לא גדולים, ועל המחלבות להערך לגלישת חלב רזה בלבד.

 

יחס תשלום לרכיבי החלב (שומן/חלבון) – בישיבת מועצת המנהלים האחרונה הוחלט על שינוי יחס התשלום לרכיבים החל מינואר 2018 כך שהתשלום יהיה 40/60.