חדשות מועצת החלב

  

=======================================================

עתירה בבקשה לבטל את הצו שמאפשר יבוא חלב חופשי

הבוקר הגישה המועצה, ארגון היצרנים ואגודת העיזים עתירה בבקשה לבטל את הצו שמאפשר יבוא חלב חופשי

מועצת החלב, התאחדות יצרני החלב ואגודת מגדלי הצאן (עזיזה) עתרו לבג”צ  נגד צו להריסת משק החלב

בעקבות הצהרת שר האוצר בשבוע שעבר, הוגשו הבוקר שלוש עתירות לבג״צ בדרישה לבטל את החלטת האוצר.

בעתירה חושפים העותרים את המניפולציות שעשו בעלי עניין מקרב רשתות השיווק והיבואנים על מנת לייצר אווירה של מצב חירום שבגינו יש צורך לבטל את ההגבלות על ייבוא חלב, תוך הפרה בוטה של כלל ההסכמים עליהם חתומה המדינה מול משק החלב.

בין הדברים עליהם מציעים העותרים:

 – רשתות השיווק יצרו מצב של חוסר מדומה בחלב בפיקוח וגם שקיבלו פניות לא  הגדילו את ההזמנות

 – הצו שפרסם השר מאפשר ייבוא של כל סוגי החלב, כולל חלב עיזים, ולא רק חלב  בקר, ללא מגבלה על האריזה ואחוז השומן, דבר הממחיש כי אין מטרתו לענות על צורך במוצר חלב 1 ליטר בקרטון אשר נמכר במחיר מפוקח ואשר נטען כי נוצר בו חוסר

 – תהליך קבלת ההחלטה התקבל ללא כל תהליך מנהלי תקין ותוך התעלמות מכלל ההערות שהוגשו, כולל במכתב חריף שהוציא שר החקלאות שהינו המשרד האמון על משק החלב

 כזכור, עוד טרם חתימת הצו עדכנה מועצת החלב את משרד האוצר והחקלאות כי   מחלבת רמת הגולן תגדיל את יצור החלב שבפיקוח דבר שנתן מענה לכלל הביקושים   במשק.

 איציק שניידר, מנכ”ל מועצת החלב: “מדובר בצו שישרת את היבואנים ובעלי  הרשתות ששוב יעשו קופה על חשבון הציבור תוך פגיעה אנושה במחלבות, בייצור המקומי ובביטחון המזון. אגף התקציבים עשה טעות שהמליץ לשר להפר הסכם חתום עם ענף החלב. פעם הסכם עם האגף היה משהו משמעותי, מהיום אין סיבה לחתום על הסכמים שכעבור חודש מופרים בצורה גסה”


התפרצות מחלת הכלבת  

על פי נתוני השירותים הוטרינרים במשרד החקלאות מספר אירועי כלבת עד יולי 2023 נמצא זהה למספר האירועים בשנת 2022 על פי מספר הארועים עד כה, יש צפי לעליה במספר האירועים.

אנו ממליצים לכם להתייעץ עם רופא וטרינר המטפל ו/או רופא הלשכה הוטרינרית באיזור מגוריך על מתן חיסון דחף לכלל העדר. (בקר וצאן)  

למידע על מחלת הכלבת וצפייה במפת האירועים לחץ כאן


הבהרה לעדכון מדיניות התשלום לחלב עודף

מדיניות התשלום לחלב עודף 2023, עודכנה וחודשים נובמבר, דצמבר צורפו לחודשי הקיץ המקדמה לחלב עודף שייוצר בחודשים מאי-דצמבר תהייה 90% ממחיר המטרה וזאת מבלי לפגוע ביצרנים שתכננו לקזז בנובמבר ודצמבר חלב עודף שיוצר בחודשים ינואר-אפריל.

נבהיר כי, אין כל שינוי בשאר רכיבי מדיניות התשלום לרבות במדיניות ייצור חלב קיץ המיוצר במסגרת המכסה,
במדיניות זו החורף מוגדר לחודשים ינואר-אפריל והקיץ לחודשים מאי-אוקטובר, חודשים נובמבר ודצמבר לא משתתפים במדיניות העברת חלב בין העונות. יצרן חלב שהיה בתת-ביצוע בעונת החורף (ינואר-אפריל) דהיינו, הייצור בעונת החורף קטן מהמכסה לתקופה וביצע את החסר בעונת הקיץ (מאי- אוקטובר), יקבל מן המחלבה תוספת של 60 אג' לליטר על הכמות שהועברה מהחורף לקיץ, עד לתקרה של 30% ממכסת החורף.

יצרן חלב שחרג בעונת החורף (ינואר-אפריל) דהיינו, הייצור בעונת החורף גבוה מהמכסה לתקופה ובקיץ (מאי-אוקטובר) ייצר פחות מהמכסה לתקופה, יקבל מן המחלבה עבור החלב שיוצר בחורף במקום בקיץ, את מחיר המטרה פחות 60 אג' לליטר.

לסכומים אלו יתווסף מע"מ כחוק יישום המדיניות יתבצע בסוף שנת המכסות.

מדיניות העברת חלב במסגרת המכסה בין עונות תנוהל באופן פרטני לכל רפת לרבות רפתות המאוגדות במסגרת של אגודה שיתופית מייצגת.


מה חדש בקרן המחקר?

"השפעות אקלים ותנודות אקלימיות על יצרנות בקר בישראל "

מספר מחקר – 277-0812-22

חוקרים – גיא דוברת – מינהל המחקר החקלאי – מכון וולקני

לקישור המחקר המלא לחץ כאן

——————————————————

הינכם מוזמנים להכנס לאתר קרן המחקר של מועצת החלב

לכניסה לחץ כאן