חדשות מועצת החלב

  

מכסות חלב לשנת 2015 בימים הקרובים תקבלו בדואר רשום את ההודעה המקדימה בדבר מכסות חלב לשנת 2015. 
יצרן המבקש לעבור מחלבה ישלח את בקשתו על גבי הטופס שצורף להודעה עד לתאריך 30.10.14.
בנוסף, צורף טופס לעדכון פרטים אישיים אותו הינכם מתבקשים למלא ולהחזיר למחלקת תכנון במועצת החלב.

הערה: לאור שביתת דואר ישראל אנו מבקשים כי תורידו את הטפסים ממדור הטפסים באתר יצרני החלב, תמלאו ותשלחו אלינו לפקס מספר 03-9564766.

שולחן מגדלי בקר
ביום רביעי (10.9) התקיים במועצת החלב שולחן מגדלי בקר בהשתתפות : יו"ר-איציק שניידר סמנכ"ל מועצת החלב, עומרי שרון מזכ"ל אמב"ל, חיים דין מזכ"ל אמב"ל היוצא, רחל בורשק התאחדות חקלאי ישראל, אילנית דעדוש כלפון מנכ"לית ארגוני מגדלי הצאן, ישראל בלוך נציג משקי עמק יזרעאל ונציגי משקים נוספים. 
השולחן דן בנושאים רבים וביניהם: השלכות הורדת המכסים על יבוא עגלים וטלאים ובפגיעה המשמעותית במשקים בעטיה. הוחלט על המשך פעילות מול הרשות על ההגבלים העסקיים נוכח כשל השוק שמתקיים בענף. בנוסף הוחלט כי מועצת החלב תבצע בדיקה משפטית האם במקרה של יבוא עגלים ממדינות בהן גידולם מסובסד מתקיים היטל היצף. במידה ומסקנות הבדיקה המשפטית יהיו חיוביות תישקל פניה לממונה על ההיטלים במשרד הכלכלה.
בסוף הישיבה נפרד השולחן מחיים דיין שסיים את תפקידו כמזכ"ל אמב"ל. סמנכ"ל המועצה איציק שניידר הודה לדיין על תרומתו לענף לאורך השנים.



חגיגות ה-20 לרפת צפון הגולן – ביום חמישי (11.9) נערך אירוע לציון 20 שנים להקמת רפת צפון הגולן. בכנס השתתפו מובילי הענף ורפתנים מהאזור.
מיכל קראוס מנכ"לית מועצת החלב פתחה את החלק הטקסי וברכה בנאומה את מקימי הרפת, עובדי ומנהלי הרפת בעבר ובהווה. מיכל ציינה כי רפת הצפון הייתה ההתארגנות הראשונה של רפתות שיתופיות במסגרת של שלוש רפתות ובכך היא הייתה פורצת דרך. בעקבותיה קמו עוד 22 שותפויות במגזר הקיבוצי.
קראוס איחלה בשם הענף המשך צמיחה ושגשוג והודתה למארגנים על האירוע המכובד והמושקע.
בשם התאחדות מגדלי הבקר ברך אביתר דותן – מזכ"ל ההתאחדות, אשר הצטרף לברכות ולאיחולים.