חדשות מועצת החלב

  

13.9.16


כנס מדעי הבקר – ההרשמה לכנס מדעי הבקר 2016, שיתקיים בתאריכים 22-24 לנובמבר, פתוחה. 
מוזמנים להיכנס לאתר הכנס. הנחה ניתנת למקדימים להירשם! לאתר לחץ כאן

תכנון לשנת 2017 – ועדת תכנון קיימה 2 ישיבות במהלך השבוע האחרון במטרה לסכם את התכנון לשנת 2017. הסיכום אשר התקבל יובא לאישור מועצת המנהלים ולאחר מכן לאישור שר החקלאות. התכנון מניח כי היקף הייצור הנדרש יעמוד על כ-1.490 מיליארד ליטר (כמעט חגיגות ה-1.5 מיליארד ליטר). הכמות הזאת היא גידול של 60 מיליון ליטר ייצור לעומת שנת 2016. המלצת ועדת תכנון היא להגדיל את המכסות ליצרנים קיימים ב-44 מיליון ליטר.

הערכות לחגי תשרי תשע"ז – משרד החקלאות מקיים מפגשים דו שבועיים לבחינת מצב אספקת המוצרים החקלאיים. בתחום ענף החלב ומוצריו למעט חמאה, אנו מעריכים כי לא תהיה בעיה באספקת המוצרים. לגבי החמאה – יש מחסור כולל של חמאה שולחנית.

כנס 
IDF  למחלות עטין – צרפת 2016 – מידי כ-5 שנים מתכנס הכנס המקצועי של IDFהעוסק אך ורק במחלות עטין. מוזמנים ומשתתפים בו נציגים מכל המדינות השייכות לארגון והעוסקים בתחום זה.
השנה התקיים הכנס בצרפת בו השתתפו כ-250 מבקרים בעיקר ממדינות אירופה וגם נציגים מצפון אמריקה, יפן, אירן, וישראל. ההרצאות כולן עסקו בתחום החלב בנושאים כמו: אפידמיולוגיה, מניעה, טיפולים, איכות חלב, חידושים מעבדתיים ושיטות עבודה שונות. 
2 נציגים מישראל העשירו את הנוכחים בידע מקצועי והציגו עבודות מעניינות על יבוש סלקטיבי בעזרת אוטם פטמה וכן סקירה על התפתחות ציוד החליבה והחידושים האחרונים בתחום זה.
חשוב לציין כי מדינת ישראל נמצאת במקום טוב בכל הנוגע לשיטות ניטור, אבחון, יעוץ והדרכה וכמובן באיכות ובטיחות החלב המיוצר בה. המדינות המתקדמות ביותר נשארו הסקנדינביות וצפון אירופה כאשר היכולות התקציביות והמחקריות שלהן עולות בהרבה על היכולות שלנו ובהתאם לכך גם התוצאות.
נושאים נוספים שמעסיקים כיום את ענף החלב בעולם הינם שמירה על רווחת בעלי החיים, בטיחות וביטחון אספקת המזון וכן שמירה על בריאות הציבור.
ההבנה שהמשך קיום הענף תלויה בשמירה על נושאים אלה חודרת ומחלחלת אצל רוב המדינות ולאור זאת נעשים מאמצים רבים ברמה הפוליטית והמקצועית להבטיח זאת. הדיונים והמחקרים בבריאות העטין ואיכות החלב הינם חלק חשוב, דבר שבא לידי ביטוי ברמה המקצועית והארגונית גם יחד בכנס זה.