חדשות מועצת החלב

  

11.1.16

הליך ניוד רבעוני מספר 6, עדכון – תוצאות הליך הניוד עוכבו בעקבות עתירה שהוגשה לבג"צ, במסגרתה בקשה לעיכוב ביצוע הליך ניוד מספר 6.
בתאריך 5.1.16 התקבלה החלטת בג"צ לדחות את הבקשה לעיכוב ביצוע. מכתבים בדבר תוצאות הליך הניוד, יישלחו בימים הקרובים.
המועד האחרון להעברת התשלום על ידי היצרנים המקבלים הינו 31.1.16.

הנחיות תזונתיות אמריקאיות 2015 – השבוע פורסמו ההמלצות החדשות של משרד הבריאות האמריקאי. סיכום ההמלצות:
• דגש על דפוסי תזונה בריאים ולא רכיבי מזון.
• המלצה לאמץ דפוס תזונה בריא עם מגוון מזונות מכל קבוצות המזון כולל (בסדר הבא): ירקות ,פירות ,דגנים (לפחות חצי מלאים), חלב דל שומן ומוצריו, מקורות חלבון (כמו פירות ים, בשר ועוף רזים, ביצים ,קטניות ,אגוזים וזרעים ומוצרי סויה) ושמנים.
• המלצה להגביל רכיבי תזונה שנמצאו מדעית כמזיקים, סוכר מוסף, שומן רווי ונתרן.
• בנוסף לדפוס התזונה האמריקאי העיקרי המומלץ מצוין כי גם דפוסי התזונה הים תיכונית (תחת המגבלה של מיעוט סידן בדיאטה זו) והצמחונית יכולים להיות דפוסי תזונה בריאים.
צריכת חלב – ההמלצות כמו בעבר: מקום החלב בהמלצות נשמר ומומלץ לצרוך 3 מנות ליום מגיל 9.
גילאי 2-3 שנים – 2 מנות חלב ליום
גילאי 4-8 שנים – 2.5 מנות חלב ליום
מגיל 9 שנים והלאה – 3 מנות חלב

לקריאת ההמלצות בשפה האנגלית לחץ כאן

הערכות ענף החלב לזמן חרום – במסגרת הכנות ענף החלב לזמן חירום, מוגדרת אספקת מים כבעיה העיקרית איתה עלולים להתמודד אנשי ענף החלב. עד כה הצטיידו בבריכות מים מספר רפתות קיבוציות. החברות המספקות בריכות מים אלה אושרו על ידי וועדה שהוקמה במועצת החלב עם נציגים ממשרד החקלאות ומרשות המים.
אנו מנסים לבנות פתרון גם עבור הרפתות המושביות. מצורף הנוסח המעודכן, המתוקן והחתום של ה"קול קורא" לאספקת מיכלי מים לרפתות קטנות. ההצעות שיתקבלו ייבחנו על ידי הצוות המקצועי וישמשו בסיס לרכישת מיכלים מתאימים על ידי הרפתנים. לקול קורא לחץ כאן

ביקור ברפת קליה – השבוע התארחה הנהלת המועצה ברפת קליה. בדיון עם הרפתנים ומרכזי המשק השתתפו גם הקיבוצים השכנים, אלמוג וגלגל. לאחר המפגש שעסק במצב הענף וההתמודדות המיוחדת של הרפתות באזור ערכנו סיור ברפת. כחלק מהמוכנות לשעת חרום עודכנו כי גם ברפת קליה מתוכננת השקעה בשנת 2016 במיכל מים לשעת חרום. תודה לדודי מרכז רפת קליה על האירוח והסיוע בארגון המפגש.