חדשות מועצת החלב

  

10.11.15


ועדת תכנון – בישיבת ועדת התכנון של מועצת החלב אשר התקיימה ביום שני 9.11.15, נדון החוסר בחלב, ובהתאם לכך התקבלו החלטות והמלצות. הוחלט לאשר לשלם על חלב עודף בחודש נובמבר מחיר "חלב עודף קיץ". לגבי זכות קיזוז עם חודשי חורף והעברת חלב במכסה בין עונות, אין שינוי. לגבי חודש דצמבר יושלמו נתונים, ולאחר מכן תתקבל החלטה. בשלב זה מדיניות התשלום לשנת 2016 ללא שינוי ביחס להחלטה הקודמת. לאור המחסור ולאור הגידול שנרשם בצריכת מוצרי החלב (שיעור גידול ממוצע של 2%) נשקול להמליץ לשר החקלאות להגדיל את המכסה הארצית לשנת 2016.

צוות משרד הבריאות בסיור בענף החלב – מועצת החלב ארחה במעבדה בקיסריה את צוות משרד הבריאות, בראשותו של פרופ' איתמר גרוטו – ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. התקיים סיור בשתי המעבדות ולאחר מכן שיחה על ענף החלב – החל מתהליכי הייצור ברפת, תהליכי הבקרה על איכות החלב לאורך כל שרשרת הערך, חשיבות צריכת החלב ומוצריו לתזונה מאוזנת.

הרשמה לכנס מדעי הבקר -מוזמנים להרשם כעת לכנס מדעי הבקר שיתקיים בין התאריכים 24-26 בנובמבר, לפרטים לחץ כאן

הזמנה לקורס בטיחות החלב ויסודות הפיסטור במחלבות משק נמשכת ההרשמה לקורס בטיחות החלב ויסודות הפיסטור במחלבות משק. הקורס יתקיים במשרדנו ויפתח ב-2.12.15 לפרטים והרשמה לחץ כאן