חדשות מועצת החלב

  

1.3.16


מכסות חלב 2016 – ממשרד החקלאות נמסר כי השר מקבל את המלצת מועצת החלב על הגדלת תוספת המכסה לשנת 2016 ל-60 מיליון ליטר.
החלוקה תהייה 36 מיליון ליטר ליצרנים קיימים ו-24 מיליון ליטר ליצרנים חדשים. החלוקה בין המגזרים תהיה לפי האחוזים בין המגזרים – לסקטור המשפחתי 42% ולסקטור השיתופי 58%. החלוקה הזאת הינה על כל תוספת המכסה של 60 מיליון ליטר.
בימים הקרובים יפורסם הצו על תוספת המכסה בסך 60 מיליון ליטר ברשומות, ולאחר מכן תפורסמנה תקנות חלוקת המכסות ליצרנים אשר יובאו לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת. בתום התהליך נודיע לכל יצרן בנפרד מהו היקף מכסתו לשנת 2016.

דיון בועדת הכלכלה של הכנסת – אתמול (29.2.16) התקיים דיון על כוונת משרד האוצר להפחית מכסים ולקדם רפורמות בענפי החקלאות. בדיון השתתפו עשרות חקלאים וחברי כנסת רבים. מנכ"לית מועצת החלב, מיכל קראוס שהשתתפה בישיבה אמרה בין השאר כי: "ממשלת ישראל חתמה על הסכם לוקר שאושר בבית זה לפני כשלוש שנים, זאת מתוך מטרה להוזיל את מחיר מוצרי החלב. עוד לא ייבש הדיו על המסמך וכבר ממשלת ישראל היא זו שרוצה להפר את ההסכם. אין לזה אח ורע בשום הסכם שנחתם עם אף סקטור אחר במדינה. הסכם לוקר יסתיים בשנת 2019 ורק אז נשב לשולחן הדיונים. ברצוני להדגיש כי המחיר שהרפתן מקבל נחתך דרמטית ב-20 אחוזים ואילו מחיר המוצרים המפוקחים הוזל בכ-5% בלבד. 150 רפתות נסגרו בפריפריה. כל יתר הרפתות עברו הליך התייעלות כואב. עצם הדיבור על הרפורמה וההתנהלות של אי עמידה בהסכמים גורמת לחקלאים לאבד אמונה בממשלה."

מועצת המנהלים של מועצת הבקר – השבוע התקיימה ישיבת מועצת המנהלים ושולחן מגדלי בקר. בישיבה עלו נושאים רבים ובין השאר דנו בהגדלת מכסות היבוא לבשר טרי, בתוכנית למיתוג בשר ישראלי ובעלויות התרי העברת בקר. סוכם על הקמת צוות של השולחן לקביעת תקן וולונטרי לסימון בקר שגודל בתנאים נאותים תוך דגש על הבטי רווחת בעלי חיים ושמירה על איכות הסביבה.

אסיפת התאחדות מגדלי הצאן – בשבוע שעבר התקיימה בקיבוץ אייל אסיפה שנתית של מגדלי הצאן. באסיפה השתתפו נוקדים ואנשי מקצוע והיא דנה בנושאים שעל סדר היום של הענף.