חדשות מועצת החלב

  

1.2.16


פגישה במושב שרונה וביקור בכפר קמא – השבוע התארחה הנהלת המועצה, מנכ"ל התאחדות מגדלי בקר ומדרכי מאל"ה במושב שרונה.
במפגש השתתפו כ-50 רפתנים. המפגש עסק בהיערכות לשנת 2016, מדיניות התכנון והקצאת תוספת המכסה. ברצוננו להודות למשפחת וידה על האירוח המושקע והלבבי ועל העזרה הרבה בתאום המפגש. לאחר המפגש המשכנו לביקור במחלבת "אלברוס" בכפר קמא הסמוך בה מייצרים גבינות צ'רקסיות מסורתיות.

מדיניות תשלום לחלב עודף 2016 – ב-28 לינואר אישרה מועצת המנהלים את מדיניות התשלום לשנת 2016 על חלב המיוצר מעבר למכסה. המדיניות מאפשרת ייצור ברצועה של 7% חריגה עם פדיון שלא יפחת מ-80% בחודשי החורף. לאחר הקצאת תוספת המכסה תעודכן הרצועה עד ל-4%, עדכון המכסות והרצועה יחושבו באופן רטרואקטיבי מתחילת השנה. למסמך המדיניות המלא לחץ כאן

מחסור בחמאה – מלאי החמאה הצטמצם מאד. במהלך חודש דצמבר פנינו למשרד הכלכלה וביקשנו לפתוח בהוראת שעה יבוא של 700 טון חמאה לתעשייה בלבד.
כל הכמות חולקה למחלבות/מפעלים. ההערכה כרגע היא כי יהיה מחסור בחמאה תעשייתית בכשרות מהודרת במהלך חצי השנה הראשונה של 2016.

חלב כבשים – לאור הביקושים בשוק המקומי ובשווקי הייצוא אישר שולחן מגדלי כבשים כי גם בחודש  פברואר (בהמשך להחלטה דומה לגבי חודש ינואר) ישולם מחיר מלא על החלב המיוצר מעבר למכסה; הודעות נשלחו ליצרנים.

חלב עזים – נמשך המחסור העונתי בחלב עזים. כזכור בחודשים ינואר-פברואר לא מתבצעים חשבונות על ייצור מעבר למכסה, כמו כן התמורה לחלב בחודשים אלו כוללת תוספת עונתית.

ביטוח פינוי וכילוי בקר לחלב בשנת 2016 – ביטוח פינוי וכילוי בקר לחלב של הקרן לנזקי וטבע אותו רוכשת מועצת החלב מידי שנה לכלל מגדלי בקר לחלב מתחדש בימים אלה. נבקש להבהיר שכל שלוחות הבקר מבוטחות (כולל ייבוא ומרעה). יש להקפיד על פינוי בקר מסומן עם תעודה ש.ו.200. לקריאת הסעיפים העיקריים בחוזה הבטוח לחץ כאן

חילופי מנהלת המעבדה לבריאות העטין בקיסריה – לפני כחודשים הודיעה ד"ר מור פריד על רצונה לסיים את תפקידה כמנהלת המעבדה לבריאות העטין בקיסריה.
ד"ר מור ניהלה את המעבדה בכישרון רב במהלך 12 השנים האחרונות. בעזרתה ובניהולה הפכה המעבדה למעבדה מוסמכת ע"י הרשות הלאומית להסמכת מעבדות. במעבדה הוכנסו שיטות עבודה מתקדמות ביותר כולל בדיקות מולקולאריות ובדיקות אלייזה. המעבדה משמשת את כלל יצרני החלב בארץ לאבחון פתוגנים בחלב ובבדיקות נוספות לזיהוי נוגדים וגורמי מחלות אחרות בחלב.
לאחר תהליך מיון קפדני וארוך נבחרה לנהל את המעבדה ד"ר רמה פלק והיא תתחיל את עבודה בתחילת החודש הקרוב.
אנו מבקשים להודות מקרב לב לד"ר מור פריד על עבודתה המסורה והמקצועית רבת השנים ולד"ר רמה פלק אנו מאחלים השתלבות מהירה בעבודת ניהול המעבדה ובמועצת החלב; אנו בטוחים בהצלחתה המלאה בתפקיד המאתגר בו זכתה.