up למעלה
חלבי אתר יצרני החלב - מועצת החלב
English

סיור שר החקלאות בענף החלב

ביום חמישי 11.5.17 התקיים סיור עם שר החקלאות. התחלנו בביקור בחברת "שיאון". אלון עינבר, מנכ"ל שיאון וד"ר יואל זרון המנהל המקצועי הציגו  לשר את החברה, התקיים דיון בהשתתפות: נציגי התאחדות מגדלי בקר, מועצת החלב ומשרד החקלאות על החברה שהינה בבעלות הרפתנים ועל פתיחת אפשרויות ליצוא זרמה לחו"ל. את הביקור בשיאון סיכם שר החקלאות באומרו: "מדובר באימפריה של ממש שמגיעה להישגים ולתוצאות מרשימות לתפארת החקלאות ולתפארת מדינת ישראל".
 
המשכנו עם השר לביקור בכפר הנוער "כנות". בביקור בכנות השתתפו שר החקלאות אורי אריאל, מנכ"לית מועצת החלב מיכל קראוס ומנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר אביתר דותן. בביקור התקיים דיון על יוזמה של בית הספר להפוך את הרפת בכפר למרכז ארצי למחקר וללימודים גבוהים לענף החלב.
 
כיום קיימים ברחבי הארץ 11 בתי ספר חקלאיים בהם קיימת מגמת רפת אשר במסגרתה התלמידים עובדים, לומדים ונבחנים לבגרות בענף הרפת 
מנכ"לית מועצת החלב, מיכל קראוס אמרה כי "ישנה חשיבות רבה להשכלה לצורך התמקצעות בתחום ושמירת רף אחיד של מקצועיות. יש יתרון גדול בהקמת מרכז לימודים ארצי  לענף, על מנת שנוכל להמשיך ולהיות ענף המוביל מבחינת איכות וטכנולוגיה בכל העולם ". 
 
הסיור בביה"ס החקלאי "כנות" נפתח בתצוגה מרשימה של תלמידים, פרשים אשר ליוו את השר והפמליה. בהמשך נטע השר על אדמת ביה"ס עץ תאנה כסמל לצמיחה, פריחה ולבלוב עתידי.
את הביקור סיים השר בהשקת כוס חלב ואיחולי חג שבועות שמח לחקלאים ולרפתנים אשר בלעדיהם לא היה החג כל כך לבן.
צילום: ליאת מנדל