up למעלה
חלבי אתר יצרני החלב - מועצת החלב
English

ארוחה מלאה, מאוזנת וטעימה – סנדביצ'ים עד 300 קלוריות

אורח החיים האינטנסיבי שמאפיין את רובנו  העניק לסנדביץ' מקום של כבוד בתזונה היומיומית של כל אחדמאיתנו. המעמד הרם אף זיכה את הסנדביץ' ביום בינלאומי שמצויין בתאריך 3.11.

עם השנים השתדרג הסנדוויץ שפעם כלל גבינה וירק או ממרח שוקולד והפך לארוחת גורמה של ממש, היום גם תוכלו למצוא מסעדות על טהרת הסנדביץ'. לכבוד יום הסנדביץ' מציגות השפית אינס שילת ינאי, בעלת הבלוג תיק אוכל, ושרית עטיה דיאטנית קלינית ויועצת למועצת החלב, חמש דוגמאות לסנדביצ'ים בריאים וטעימים עד 300 קלוריות, שניתן לאכול לאורך כל שעות היום.   

לדברי עטיה, סנדביץ' בריא הוא בעצם ארוחה מלאה מאוזנת וטעימה עם יתרונות רבים . מכיל  מאזן נכון של פחמימות (לחם,קרקרים) , חלבון (מוצרי חלב,ביצים,דג,בשר ) וכמובן ירק או פרי ליד ומים משלימיםאת הארוחה .

סנדביץ' לארוחת בוקר:

סנדביץ' גלילי: גבינת שמנת 5% זעתר, כמה זיתים, עגבנייה, פטרוזיליה, ביצה קשה, בצל ירוק

.הסנדביץ' מכיל כ 260 קלוריות (כולל ביצה קשה)

הסנדביץ' הגלילי הוא ארוחת בוקר קלה ומזינה המספקת לגוף שפע רכיבי תזונה חשובים.פתיחה טובה ליום מוצלח.לא סתם היא קבלה את תואר הארוחה החשובה ביותר של היום. ארוחת בוקר חשובה במיוחד, מכיון שהיא מספקת את האנרגיה הדרושה לגוף בשעות הראשונות של העבודה או הלימודים. במחקרים נמצא כי אכילת ארוחת בוקר משפרת את הריכוז ומגבירה את יכולת פתירת הבעיות ואפילו קשורה לציונים גבוהים יותר במבחנים…

סנדביץ' לארוחת עשר:

סנדביץ' גבינה בולגרית 5% , פרוסות עגבניות צלויות בתנור, חסה מסולסלת, מלפפון חמוץ, כפית ממרח עגבניות, נבטי חמנייה, קישואים צלויים ופרוסות חציל קלוי

הסנדביץ' מכיל כ 180 קלוריות

מתאים כארוחת עשר(בין בוקר לצהרים) טעימה בריאה ומזינה . חשוב שארוחת הבניים   תכיל מאזן נכון של פחמימות מורכבות (לחם מקמח מלא ) , חלבון (גבינה,ביצה,טונה)  ומעט שומן.ארוחה מזינה ומשביעה  תורמת לתפקוד תקין יותר של הגוף, אלא גם שומר על ערנות, על ריכוז ועל מצב רוח רגוע וחיובי. אלו השעות בהן בדר"כ אנו זקוקים לגופנו בתפקוד מירבי  .הגבינה, בדומה לשאר מוצרי החלב, מספקת בנוסף לחלבון איכותי בעל ערך תזונתי גבוה גם סידן שחיוני לבריאות העצמות  ושלל ויטמינים ומינרלים התורמים לתפקוד תקין של הגוף.הלחם מקור עשיר לפחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים שתורמים להרגשת שובע.הירקות הצבעוניים  מספקים שלל ויטמינים מינרלים ורכיבי תזונה פעילים שחשובים לתפקוד מיטבי של הגוף

פינוק מתוק לארוחת ביניים – סנדביץ' מתוק

2 פרוסות לחם קל, ריקוטה, כף דבש, בננה טרייה.

הסנדביץ' מכיל כ 260 קלוריות

בוסט של אנרגיה בין הארוחות יהיה זה הסנדביץ' האהוב והטעים בעולם . אחרי שבועיים הוא ימאס. קשה לאכול כל יום אותו הדבר . לכן חשוב לגוון . לארוחות הבניים  תפקיד חשוב בשמירת  תחושת השובע ולספק אנרגיות חיוניות .הנה פתרון מתוק טעים ומזין. לארוחת בניים של אחר הצהרים.

סנדביץ' לארוחת ערב:

 פרוסת גבינה קשה ( צהובה ) קלה, כפית מיונז קל מעורבבת עם שמיר קצוץ, עגבנייה, מלפפון חמוץ, עלי רוקט נבטים , פרוסות חציל קלוי.

הסנדביץ' מכיל כ220 קלוריות

סנדביץ' שבתוספת סלט גדול וצבעוני ארוחת ערב מפנקת ,טעימה ומזינה.גם מי ששומר על המשקל ומגביל את אחוזי השומן בתפריט לא חייב להמנע היום מגבינה צהובה. יש על המדף שלל גבינות מופחתות שומן .

במחקרים רבים  נמצא כי לאכילת מגוון ירקות מכמה צבעים השפעה בריאותית טובה יותר מאכילת ירק בצבע אחד.שלבו בתפריט היומי ירקות ממגוון צבעים, ולפחות חמישה צבעים ביום.כל צבע מביא עימו מטמון אחר מהטבע. סלט צבעוני הוא סלט מושך יותר ומזין יותר.